تاریخ انتشارسه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۳۹۹۷۳
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه رایزنی‌های سیاسی برای آزادی مرزبانان فایده‌ای ندارد، گفت: اگر دولت پاکستان راضی به ورود ایران برای آزادی مرزبانانش نشود، از طریق مجامع بین‌المللی جدی‌تر ورود می‌کنیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شهادت یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده کشورمان توسط گروهک جیش‌العدل و آینده روابط ایران با پاکستان، اظهار داشت: دولت پاکستان باید پاسخگوی همه این مسائل باشد.
وی با بیان اینکه همه اقدامات لازم برای آزادی مرزبانان چه در سطح دیپلماسی و چه در ابعاد دیگر انجام شده است، افزود: این شرایط برای ما تا یک حدی قابل تحمل است ولی بیشتر از آن قابل تحمل نیست و دولت پاکستان قطعاً باید مواضع خودش را روشن کند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد:‌ دولت پاکستان یا بر شرایط اشراف دارد و خودش اقدام می‌کند یا اینکه اجازه دهد ما اقدامات لازم را انجام دهیم؛ این شرایط قابل قبول نیست، دولت پاکستان یا به دلیل عدم اشراف بر شرایط یا ضعیف بودن سیستم اطلاعاتی و امنیتی و یا نفوذ سیستم‌های تروریستی در دستگاه‌های اطلاعاتی‌اش نمی‌تواند اقدام صحیح و درستی انجام دهد لذا ما باید یکسری اقداماتی انجام دهیم تا بتوانیم با این گروهک مقابله کنیم.
وی تصریح کرد: اگر دولت پاکستان راضی به ورود ایران برای آزادی مرزبانانش نشود، از طریق مجامع بین‌المللی جدی‌تر ورود پیدا می‌کنیم.
جوکار در پایان با اشاره به آخرین اخبار از اقدامات انجام شده برای آزادی مرزبانان کشورمان، خاطرنشان کرد: رایزنی‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد، ولی به نظر می‌رسد رایزنی‌های سیاسی فایده و نتیجه‌ای ندارد و باید اقدامات عملی برای آزادی این مرزبانان انجام شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴