کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه نکا:

هیات‌های مذهبی در حوزه حجاب مطالبه‌گری کنند

20 مرداد 1398 ساعت 19:16

امام جمعه نکا گفت: هیات‌های مذهبی می‌توانند در مسائلی مانند حجاب که معضل امروز جامعه اسلامی است با نوشتن طومار به مطالبه‌گری بپردازند.


به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در جمع تعدادی از اعضای هیئت‌های مذهبی نکا غدیر را روز کمال اسلام توصیف و اظهار کرد: روز بعثت روز تولد اسلام و غدیر روز کمال اسلام است که از بلوغ نیز بالاتر است مانند انسانی که در سن 9 یا 15 سالگی به بلوغ می‌رسد اما در 40 سالگی به کمال عقلی دست می‌یابد.

وی افزود: در روز غدیر دین آنگونه که خدا می‌پسندد شده که تا آن زمان هنوز به آن حد نرسیده بود بنابراین همانطور که به روز تولد اسلام اهمیت می‌دهیم باید روز کمال و روزی که اسلام به گونه‌ای شد که خدا راضی است تا دین انسان باشد را هم اهمیت دهیم.

امام جمعه نکا انحراف بعد از غدیر را منشأ تمام انحراف‌ها و ظلم‌های تاریخ تا به امروز برشمرد و خاطرنشان کرد: جریان تاریخ از همانجا عوض شده است چراکه اگر بعد از پیامبر(ص) حضرت علی(ع) به جای ایشان می‌نشست امروز تمام دنیا مسلمان و گلستان بود و ظلمی دیگر وجود نداشت.

این مسئول اضافه کرد: نباید به همینکه بگوییم غدیر مهم است و یا به برگزاری جشن اکتفا کنیم و تنها کلیات را بگوییم درحالی که همه ما وظایفی داریم که غدیر را آنگونه که خدا خواسته معرفی و برجسته کنیم به شکلی ببینیم اصلا چه بوده و چه اتفاقی در آن افتاده است.
 
* احیای بنیاد غدیر در نکا
وی با اشاره به فعال شدن بنیاد غدیر در نکا با دبیری مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان، گفت: با احیای مجدد بنیاد غدیر در نکا سعی می‌کنیم تا جریان غدیر در نکا خیلی پر رنگ‌تر و قویتر برگزار شود.

محمدی لائینی تصریح کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی نیز باید امتنان داشته باشند تا امسال جشن‌ها و برنامه‌ها در مساجد و تکایای شهر و روستا با شکوه‌تر و قوی‌تر از گذشته برگزار شوند.

محمدی لائینی با اشاره به  محدود نبودن هیئات مذهبی به برپایی جشن یا عزاداری خواستار رسیدن هیئت‌ها به نظرات رهبر انقلاب شد و اظهار کرد: می‌خواهیم هیئات مذهبی ناب‌ترین انسان‌ها در حوزه انقلاب و مسائل مهم مملکت بوده و در مسائل گوناگون و بحران‌ها ازجمله  بحران جمعیت نیز اثرگذار باشند .
 
* بهترین یاران گوش به فرمان رهبر انقلاب
وی افزود: واقعاً از نظر جمعیت به سمت یک بحران پیش می‌رویم که اگر نرخ تولید زادوولد به یک‌ونیم برسد قابل جبران نیست حتی مجبور هستیم از بیرون نیرو وارد کرده و تبعه بپذیریم که کشورهای غربی هم دچار آن شده‌اند که داریم به این مرز می‌رسیم بنابراین در این زمینه‌ها چه کسانی غیر از جامعه وعاظ، مداحان و هیئات عزاداری باید روشنگری، تبلیغات و فرهنگ‌سازی کنند.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: می‌خواهیم اعضای هیئات مذهبی بهترین یاران گوش به فرمان رهبر انقلاب در زمینه‌های مختلف و بحران‌های گوناگون باشند البته در این مسیر مطالباتی نیز مانند شغل و مسکن در زمینه ازدواج و جمعیت وجود دارد.

این مسئول با انتقاد از تدابیر ناپخته مسئولان در زمینه رونق ازدواج، اضافه کرد: متأسفانه الآن به زوج‌های جوان اینترنت‌های رایگان یکساله می‌دهند که سوال این است آیا مشکل زوج جوان اینترنت است یا مسکن و اشتغال و این اینرنت‌ها چه خانواده‌هایی را به طلاق کشانده است که این تصمیمات نپخته نیز وجود دارد.
 
* نقش هیئت‌ها در طرح مطالبات اجتماعی
وی خواستار ورود جدی هیئات مذهبی به مسائل روز کشور زمینه‌های مختلف اجتماعی شد و گفت: هیئات مذهبی می‌توانند در مسائلی مانند حجاب که معضل امروز جامعه اسلامی است با نوشتن طومار به مطالبه‌گری بپردازند که به عنوان مثال چرا برای غذای سگ و گربه پول وجود دارد ولی چادر باید اینقدر گران باشد.

محمدی لائینی تصریح کرد: اعتراض به وضع مشکلات موجود و حضور اجتماعی هیئت‌ها، مطالبات اجتماعی شما و اعلام رضایت و عدم رضایت در مسائل توسط نوشتن طومار، مسائل بسیار مهمی است که عدم واکنش نسبت به آن‌ها هیچ توجیهی ندارد.
 
* لزوم جوان شدن چهره هیئت‌های مذهبی
در پایان وی فرهنگسازی را موضوع بسیار مهمی برشمرد و خواستار جوان شدن هیئت‌های مذهبی شد و افزود: همه ما سرباز اسلام هستم و امروز روز غربت اسلام در خارج کشور است که باید وظایف خود را باید شناخته و جدی‌تر و با انگیزه‌تر جوانان را باید بیشتر ورود دهیم و چهره هیئات مذهبی باید جوان شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 399690

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/399690/هیات-های-مذهبی-حوزه-حجاب-مطالبه-گری-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com