تاریخ انتشارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶
کد مطلب : ۳۹۹۴۲۳
فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در صورت پایبندی سایر دستگاه‌ها به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، باید آخرین مرحله ورود پیدا کند.
۰
plusresetminus
اگر دستگاه‌ها به وظیفه‌شان درباره حجاب عمل کنند نیازی به ورود پلیس نیست


سردار حسین اشتری درباره اقدامات پلیس در زمینه عفاف و حجاب و افزایش شاخصه‌های امنیت اخلاقی اظهار داشت: باید به بحث عفاف و حجاب به صورت جداگانه بپردازیم، قریب به اتفاق مردم ما بر عفاف و عفیف بودن تأکید دارند و عفت زنان و مردان ما در حد اعلایی است.

اشتری افزود: درباره حجاب موضوع قدری متفاوت است، الزامی بودن حجاب در قانون آمده و بر اساس قانون، شخصی که حجاب نداشته باشد یا کشف حجاب کند، جرمی را مرتکب شده است. کشورهای مختلف، تعریفات متعدد در این رابطه دارند، در برخی کشورها، قانون شهروند را ملزم کرده که بدون حجاب در خیابان یا دانشگاه حاضر شود و در برخی مکان‌ها می‌گویند که باید حجاب داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال صرفاً نبستن کمربند ایمنی یا عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی تخطی از قانون نیست و هر قانونی که برای مردم در محیط‌های عمومی وضع شده، لازم‌الاجراست. در محیط‌های خصوصی بحث جدا است و زیاد به آن نمی‌پردازیم مگر اینکه درباره این محیط‌ها نیز شکایت یا گزارشی مطرح شود.

فرمانده ناجا افزود: در منظر عمومی همه باید قانون را رعایت کنند، به طور مثال فردی نمی‌تواند به خاطر علاقه‌اش به یک حیوان، آن حیوان را در پارک ببرد که کودکی از حضور آن حیوان در پارک بترسد و قانون در این رابطه ضوابط مشخصی تعیین کرده است. وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در 300 مصوبه، برای 26 دستگاه در زمینه ارتقای عفاف و حجاب وظایفی تعیین‌ کرده که نیروی انتظامی با 20 مصوبه فقط یکی از این دستگاه‌ها است. نیروی انتظامی در صورت پایبندی سایر دستگاه‌ها به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، باید آخرین مرحله ورود پیدا کند و شاید اصلاً نیازی به ورود پلیس در این مقوله نباشد چون سایر دستگاه‌ها وظایف خود را انجام داده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در صورت عدم انجام وظیفه توسط سایر ارگان‌ها در مقوله عفاف و حجاب، وظیفه از نیروی انتظامی ساقط نمی‌شود و باید وظیفه خود را انجام دهیم که سعی کردیم این وظیفه را مدبرانه، هوشمندانه، عاقلانه و بر اساس کار کارشناسی انجام دهیم که اقبال عمومی در این زمینه وجود داشته است. اشتری تاکید کرد: باید به حقوق مردم احترام بگذاریم، نیروی انتظامی ضابط قانون است و نمی‌توانیم وظایف خود را بر اساس قانون انجام ندهیم.
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما