تاریخ انتشارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰
کد مطلب : ۳۹۹۴۲۲
رئیس‌دیوان محاسبات کشور گفت: یکی از معضلات کشور این است که نمی‌دانیم حاکمیت چه میزان دارایی دارد.
۰
plusresetminus
یک کارمند 70 ملک دولتی را به نام خود سند زده است


عادل آذر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان افزود: در یکی از استان‌های غربی کارمند دولتی ۷۰ ملک دولت را به نام خود سند کرده و فروخته است.

وی اظهار داشت: این همان اموالی بوده  که دولت برای انها سند نداشته یا  آن را شناسایی نکرده و این شخص با آگاهی از این مطلب و تشکیل یک شبکه، ۷۰ ملک را به نام خانواده و نزدیکان سند زده  و ما پس از چهار سال متوجه شدیم.

وی تاکید کرد: باید اموال را شناسایی و ثبت کنیم چراکه پشتوانه اسناد مالی اسلامی می‌شوند و دیگر اسناد خزانه بدون پشتوانه چاپ نمی‌کنیم.

رئیس‌سازمان دیوان محاسبات کشور همچنین با تاکید برتقویت کنترل‌های داخلی در ادارات گفت:گزارش‌های مستندی  راجع به فاکتور سازی مدیران داریم که به نیت خیر  و برای کارانه و پاداش کارمندان بوده اما این مهم جرم است.

رئیس‌دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: ۹۷ درصد مدیران ما افراد باشرفی هستند.
آذر با تاکید بر برخورد با مدیران و افراد متخلف افزود: در دیوان محاسبات سعی شده  بخش پیشگیری، دو سوم اقدامات باشد تا از تشکیل پرونده  و ارجاع به دادسرا جلوگیری شود.

 وی همچنین گفت: بر اساس آمار دیوان محاسبات، لرستان نسبت به استان‌های دیگر در جذب اعتبارات کند عمل کرده  و مبالغ تخصیص را که پول  ابلاغ شده جذب نکرده است و اگر این مبالغ ۶ ماه قبل جذب می‌شد می‌توانستید چندین برابر امروز کار انجام دهید.

وی اظهار داشت: با این شرایط، هم خدمت رسانی دیر شده و هم حجم کار کاهش یافته است.
رئیس‌دیوان محاسبات کشور همچنین گفت: قوانین آنطور که باید شفاف و دقیق تعریف نشده است.
آذر افزود: بیشتر پرونده‌هایی که برای مدیران ما تشکیل می‌شود و با دستگاه‌های نظارتی مواجه می‌شوند به دلیل برداشت نادرست از قوانین است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲