کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گام نخست در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰

برتری ایران مقابل کوبا در ماراتنی نفس‌گیر

19 مرداد 1398 ساعت 6:04

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک مقابل کوبا با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.



مرحله نخست رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک توکیو از دیروز آغاز و ۲۴ تیم برتر رنکینگ فدراسیون جهانی در شش گروه چهار تیمی رقابت خود را برای کسب سهمیه المپیک آغاز کردند. تیم ملی والیبال ایران با تیم‌های کوبا، مکزیک و روسیه همگروه است که در نهایت یک تیم از هر گروه در مرحله نخست مسابقات راهی المپیک ۲۰۲۰ خواهد شد.

شاگردان ایگور کولاکوویچ در نخستین بازی این مرحله از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه سیبور آرنا سن‌پترزبورگ برابر تیم کوبا صف‌آرایی کردند و در پایان موفق شدند ۳ بر ۲ حریف خود را شکست دهند.ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای شروع این بازی از ترکیب آشنای فصل 2019 یعنی، سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد.

بازیکنان کوبا از همان ابتدای بازی با توپ پر به زمین آمدند و مشخص بود که استفاده از پاس‌های سرعتی در رأس برنامه‌های آنها قرار دارد. استفاده از این برنامه،‌ کوبایی‌ها را 11 بر 7 از ایران پیش انداخت ولی دو اشتباه متوالی از بازیکنان کوبا و دفاع روی تور خوب از بازیکنان ایران، دو تیم را در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران برای وقت استراحت فنی دوم، نزد مربیان فرستاد. بازیکنان کوبا پس از وقت استراحت 4 امتیاز متوالی گرفتند و در نهایت 25 بر 23 برنده ست نخست شدند.

ست دوم با برتری تیم ایران آغاز شد اما کوبایی‌ها باز هم با اسپک‌های موثرتر و دفاع‌های بهتر، کنترل بازی را در دست گرفتند و تا وقت استراحت فنی‌ دوم، تیم برتر میدان بودند. حضور جواد معنوی‌نژاد به جای پوریا فیاضی، تصمیم کولاکوویچ برای ادامه بازی بود. دو تیم در امتیاز 19 مساوی شدند. برخورد سرویس معنوی‌نژاد به تور، امتیاز 24 را به کوبا داد و اجرای یک برنامه با دقت توسط بازیکنان ایران، بازی را 24 بر 24 مساوی کرد. این بازی در نهایت با امتیاز 28 بر 26 به سود کوبا تمام شد تا شروع ناامید‌کننده‌ای برای ایران رقم بخورد.

شاگردان کولاکوویچ در ست سوم، چیزی برای از دست دادن نداشتند و بازی را با اسپک‌های موثرتر آغاز کردند و ادامه دادند. بازیکنان کوبا نیز که پس از 2 ست پیروزی، خود را برنده این دیدار می‌دانستند از شدت حملات خود کم کردند تا برتری ایران در تمام طول ست سوم حفظ شود. کولاکوویچ در این ست از پوریا یلی و جواد کریمی هم استفاده کرد و در نهایت ایران 25 بر 17 برنده شد.

انگیزه و انرژی بازیکنان ایران در ست چهارم به مراتب بیشتر از حریف آمریکای مرکزی بود. از طرفی کاملاً مشخص بود که بازیکنان کم تجربه کوبا پس از 2 ست پیروزی، خود را برنده بازی می‌دانستند و وقتی با عملکرد کم نقص و پخته تیم ایران مواجه شدند،‌ انرژی و انگیزه خود را از دست دادند. امتیازات پایانی ست چهارم نیز، فرصتی بود تا علی اصغر مجرد، پوریا یلی، جواد معنوی‌نژاد و جواد کریمی به بازی گرفته شوند. تک دفاع میلاد عبادی‌پور و سرویس بدون بازگشت معنوی‌نژاد، امتیازهای 24 و 25 را به سود ایران ثبت کردند در حالی که کوبا در امتیاز 16 متوقف شد.

تیم ایران ست پنجم را بهتر از کوبا آغاز کرد و توانست 3 بر صفر از حریف پیش بیفتد. کوبایی‌ها دست از تلاش برنداشتند و نتیجه بازی در امتیاز 6 به تساوی کشیده شد. تیم‌ها در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران جای خود را در زمین تغییر دادند. کسب امتیاز نهم برای ایران موجب شد تا سرمربی کوبا درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز 12 بر 8 به سود ایران بازهم کوبایی‌ها به وقت استراحت فنی رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 15 بر 10 به سود ایران تمام شد. برنامه ادامه مسابقات ایران در انتخابی المپیک به شرح زیر است:
شنبه 19 مرداد
*ایران....................................................... مکزیک (ساعت 17:30)
یکشنبه 20 مرداد
*ایران......................................................... روسیه (ساعت 20:30)
در صورتی که ایران نتواند در مسابقات سن‌‌پترزبورگ، بلیت توکیو را به دست آورد باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کند. مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از 16 تا 22 دی با حضور هشت تیم برتر قاره برگزار می‌شود.


کد مطلب: 399421

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/399421/برتری-ایران-مقابل-کوبا-ماراتنی-نفس-گیر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com