تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۳۹۸۹۱۷
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: روش‌های محافظه‌کارانه برای اداره کشور دیگر رنگ باخته است.
۰
plusresetminus
روش‌های محافظه‌کارانه برای اداره کشور رنگ باخته است/مردم از سهم‌خواهی‌های سیاسی خسته شده‌اند
به گزارش بلاغ، علی‌محمد شاعری در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته خبرنگار، خبرنگاران را رابط میان دولت و ملت توصیف و اظهار کرد: خبرنگاران  نقش اساسی در شفافیت و اطلاع‌رسانی داشته و به هر میزانی که رسانه نقش، حضور فعال، حقیقی و حرفه‌ای داشته باشد آن کشور مطالبات مردم خود را بهتر پیگیری کرده و مبارزه با فقر و فساد کم هزینه تر و بهتر انجام می‌شود همچنین برنامه‌های توسعه‌ای مردمی‌تر و بهتر می‌تواند به هدف برسد.

وی افزود: رسانه یکی از ارکان مهم توسعه در تمام کشورها تلقی شده و قدرت رسانه امروز قدرت سنتی گذشته نیست بلکه قدرت کم‌نظیری است که اگر به‌خوبی در جامه استفاده شود و خبرنگاران و رسانه به نقش حرفه‌ای خود عمل کنند بسیاری از مشکلات از جمله سوء مدیریت و چالش‌های اقتصادی رفع خواهد شد.

نماینده شرق مازندران در مجلس خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که رسانه در آن فعال نباشد به تدریج به سمت دیکتاتوری، فساد، استبداد و ناکارآمدی سوق پیدا می‌کند بنابراین باید قدر رسانه و خبرنگار بیش از گذشته در جامعه شناخته شود.

این مسئول با اشاره به خروج آمریکا از برجام با هدف فشار بر ملت ایران، اضافه کرد: هدف آمریکا از خروج برجام اعمال تحریم‌های جدید و تسلیم ایران در مقابل اقتدار و قدرت آمریکایی بود که همه ابزار برای اعمال فشار و تحریم بعد از خروج این کشور علیه ایران به کار گرفته شد و فشار اصلی را هم روی مسائل اقتصادی گذاشتند تا ملت ایران را به بن‌بست رسانده، مردم ایران را ناراضی کرده و برابر حکومت قرار دهند تا مقاومت ملت را شکسته و مسیر حرکت انقلاب اسلامی را منحرف کنند

وی گفت: از آن زمان تا کنون با تهدید نظامی، جنگ روانی، تهدید اقتصادی و سازمان‌دهی کشورهای مرتجع منطقه علیه ملت ایران اقدام می‌کنند که بیشترین فشار را در سال 98 داشتیم و مردم بزرگ ایران با تبعیت از رهبر خود در مقابل این فشارها ایستادگی کردند و با مقاومت جانانه باوجود فشار های شدید اقتصادی از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدند.
 
* عبور کشور از تحریم و تهدید با ورود به مرحله ثبات

شاعری تصریح کرد: در سال جدید هم تلاش کردند با انتخاب راهبرد فشار و مذاکره همزمان هم فشار آوردند بر ملت و هم پیشنهاد مذاکره دادند که ملت پاسخ مناسب داد و رهبر انقلاب به درخواست مذاکره آمریکا دست رد زد و اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در اندازه‌ای نیست که رهبر ایران به پیشنهاد وی پاسخ مناسب دهد.

وی با اشاره به واکنش مناسب ایران نسبت به انهدام پهباد آمریکایی متجاوز به خاک کشور و مقابله مثل در توقیف کشتی انگلیسی، افزود: در موضوع برجام نیز دولت به طرف‌های اروپایی زمانبندی اعلام کرد که در چارچوب آن زمانبندی کاهش اقدامات را انجام می‌دهد که الآن کشور از فشار تحریم، تهدید و جنگ روانی عبور کرده و وارد مرحله ثبات شده، قیمت ارز در کشور تثبیت شد و قیمت کالاها نیز به تبعیت از ارز یا ثابت شد و یا تدریجی درحال کاهش است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی علائم اقتصادی را نشانگر ثبات و مدیریت شرایط تحت فشار ظالمانه آمریکا خواند و اذعان کرد: تلاش خود را می‌کنیم که این شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا در نهایت منجر به پیروزی دیگر ملت ایران برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب شود.

این مسئول اضافه کرد: تمام ملت از چپ، راست، رسانه و همه دوستداران ایران اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا ایستادند و آمریکا باید یاد بگیرید ملت ایران از مسیری که انتخاب کرده پشیمان نشده و ذره‌ای سستی نخواهد داشت بنابراین باید به قوانین بین‌المللی و به استقلال ملت‌ها احترام بگذارد.
 
* روش‌های محافظه‌کارانه برای اداره کشور رنگ باخته است

شاعری با اشاره به سوء مدیریت در کشور، تأکید کرد: بحران اقتصادی، بیکاری، فساد و آسیب‌های اجتماعی همگی معلول علتی به نام سوء مدیریت هستند چراکه اگر تاکنون دولت نسبت به منطقه آزاد شدن امیرآباد تصمیم می‌گرفت می‌توانستیم با ایجاد هزار نفر شغل مردم را از فقر و بی‌عدالتی نجات دهیم.

وی افزود: اما دولت این کار را نکرد و گفت که مردم غرب مازندران ناراحت می‌شوند و سه لکه امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر را پیشنهاد داد اما این روش‌ها نتیجه بخش نیست چراکه روش‌های محافظه‌کارانه برای اداره کشور دیگر رنگ باخته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: ما به مدیرانی نیاز داریم که شجاعانه، علمی، کارشناسی وارد میدان اداره کشور شوند و تصمیم بگیرند چراکه بسیاری از مشکلات امروز مردم اگر یک متولی داشت حل آن قطعا چندین سال پیش انجام می‌شد.

این مسئول در تبیین مدیریت جهادی و علمی، اضافه کرد: ما هم باید علمی فکر کنیم و هم جهادی عمل کنیم کما اینکه الآن نگاه مردم و مسئولان به شرق مازندران  یک نگاه دیگری است.

وی گفت: چشم‌انداز شرق را در یک افق 10 ساله متفاوت از گذشته می‌بینم که در آینده مشکلی به نام درمان، بیمارستان، منطقه آزاد، اراضی شور، کمبود سوخت و گاز هزارجریب و سیل را نخواهیم داشت.
 
* مردم از درگیری‌ها و سهم‌خواهی‌های سیاسی خسته شده‌اند

شاعری با اشاره به اینکه نیازمند به زمان هستیم، اظهار کرد: توسعه با کمک مردم، برنامه‌ریزی علمی و تلاش مجاهدانه در یک پروسه زمانی قابل قبول اتفاق می‌افتد اما یک اندیشه علمی و غیرمحافظه کارانه باید بدون نگاه به جریان‌های سیاسی پشت کارها باشد.

وی با انتقاد از به‌کارگیری فامیلی افراد در مناسب، افزود: روش‌های سطح پایین در کشور منسوخ شده که هر کسی اعوان و انصار خود را اتوبوسی بیاورد و بعد که رفت معلوم نیست چه بلایی سر کشور می‌آید
نماینده شرق مازندران اقدامات صورت گرفته را با کمک دولت و مسئولان اجرایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: از این به بعد هم با وحدت، همدلی و مشارکت همه جریان‌های سیاسی روبه‌رو خواهد بود و دوست داریم کشور را بسازیم.

این مسئول اضافه کرد: اجازه ندادم کسی وارد بازی‌های سیاسی شود و خودم هم وارد حاشیه‌ها نشدم تا حاشیه‌ها زیادتر نشود چراکه مردم از درگیری‌ها و سهم‌خواهی‌های سیاسی خسته شده‌اند.

وی گفت: باید کشور را بر پایه علمی و روحیه انقلابی ساخته و به سمت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی کشور را بنا نهیم.
 
* لزوم به کارگیری حاکمان حکیم و حکیمان حاکم در مسئولیت‌ها

شاعری تصریح کرد: وقتی می‌گوییم سوء مدیریت به معنی این نیست که جزء جزء کشور آدم‌های نادان و بی‌اطلاع هستند بلکه اکثریت مسئولان کشور کارآمد نیستند و شرایط احراز را ندارند البته اقلیتی نیز ممکن است کارآمد باشند که اگر غیر این بود وضع کشور اینگونه نبود.

وی افزود: فرق مدیریت کارآمد در کشور با ناکارآمدان این است نماینده بی‌سواد و وزیر کم‌سواد و بی‌ربط در امور باشند، معاون رئیس جمهوری که هنوز می‌گوید اطفاء حریق توجیه اقتصادی ندارد و هنوز رئیس محیط زیستی که مجوز انتقال آب خزر را می‌دهد این ها نمونه‌های ناکارآمدی هستند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 110 پیمانکار جنگل را به تاراج بردند و سیل 40 هزار میلیارد خسارت زد که یکی از علت‌های آن از بین رفتن پوشش گیاهی بود حال چه کسی می‌خواهد این ها را کنترل و مهار کند، کشور زمانی آباد می‌شود که حاکمان حکیم و حکیمان حاکم شوند.

این مسئول اضافه کرد: نقاط کلیدی باید دست آدم‌های با سواد، عالم و باانگیزه باشد جایی گفتیم فلانی آدم خوبی است و فکر کردیم آدم خوب می‌تواند وزیر و نماینده خوب هم باشد که اصلاً اینگونه نیست اما یک وزیر، مدیرکل و نماینده خوب می‌تواند آدم خوبی هم باشد.

وی گفت: کشور اگر دست آدم‌های با عرضه باشد ما تحریم‌پذیر نمی‌شویم، برابر آمریکا کرنش نکرده و سر خم نمی‌کنیم، وقتی با یک تحریم قیمت مرغ و گوشت ناگهان افزایش پیدا می‌کند این ناکارآمدی و سوء مدیریت وزیر است.
 
* لزوم تبدیل ساختار اداره کشور از دولتی به خصوصی

شاعری تأکید کرد: کشور را باید به دست نخبگان کارآمد بدهیم در این صورت کشور خودکار ساخته می شود البته آدم‌های با انگیزه‌ای که دزد نباشند، اهل زدوبند نبوده و به مردم دروغ نگویند، ساختار ناکارآمد کشور و سر تا پا دولتی بودن باعث شده که کشور به دام فساد بیفتد.

وی افزود: تا زمانی که کشور دولتی اداره می‌شود فساد وجود دارد، تا زمانی که فروش نفت خام داریم به فکر برون رفت از چالش تورم و بی‌کاری نباشید بلکه طبق اصل 44 دولت باید جرأت داشته و از رانت‌ها عبور کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار گماشتن مدیران کارآمد به جای مدیران ناکارآمد در مناسب شد و اذعان کرد: دولتی می‌خواهیم که از خود بگذرد و نقد ما به دولت سیاسی نیست ما باید به سمت تبدیل ساختار اداره کشور از دولتی به خصوصی برویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴