کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صدها کشته فرجام مذاکرات دروغین آمریکا و طالبان

14 مرداد 1398 ساعت 5:20

آمریکا و طالبان در حالی از مذاکرات میان خود ابراز رضایت کردند که حملات تروریستی و کشتار غیر‌نظامیان در افغانستان، ابعاد تازه‌ای گرفته و تنها طی هفت روز اخیر، بیش از ۲۰۰ تن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.



نمایندگان طالبان و آمریکا در حالی از پایان موفقیت‌آمیز گفت‌و‌گوهای میان خود در پایتخت قطر حرف می‌زنند و در حالی «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در این مذاکرات، از گفت‌و‌گوهایش با طالبان ابراز رضایت می‌کند که کشتار غیر نظامیان و شهروندان عادی در افغانستان طی ماه‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است.

بر‌اساس گزارشی که همین اخیرا سازمان ملل منتشر کرده، شمار قربانیان درگیری‌ها و حملات تروریستی در افغانستان افزایش یافته، به طوری که شمار کشته طی ماه جولای (تیر/ مرداد)، از سال ۲۰۱۷ تاکنون بی‌سابقه بوده است. یافته‌های اولیه حاکی است که در مرداد سال جاری بیش از 1500 غیرنظامی کشته یا زخمی شده اند، و عمده این تلفات، حاصل افزایش حملات گروه‌های مسلح بوده است.
طبق گزارش سازمان ملل، ۵۰ درصد افراد بر اثر انفجار بمب و بمباران نیروهای ائتلاف جان خود را از دست داده‌اند و تنها طی چهارشنبه هفته گذشته بیش از ۳۲ نفر بر اثر انفجار بمب در استان فراه کشته شده‌اند.  در هر حال، چیزی که مردم افغانستان را نگران می‌کند، زد‌وبند‌های آمریکا با طالبان است‌؛ مردم می‌بینند نمایندگان دو کشور در دوحه دور هم می‌نشینند و همزمان با آن، آمریکا و طالبان به بهانه کشتن یکدیگر، مردم عادی را شکار می‌کنند و رسما هم مسئولیت این حملات را به عهده می‌گیرند.

200 کشته طی یک هفته
رسانه‌های افغانستان از کشته شدن دست‌کم 200 نفر بر اثر تشدید درگیری‌ها تنها در یک هفته اخیر در این کشور خبر دادند.
ولایت‌های فاریاب، هلمند، قندهار، قندز، فراه، هرات، سرپل، جوزجان، پلخمری، زابل، غور، بغلان، سمنگان، بلخ، ارزگان و تخار در هفت روز گذشته شاهد درگیری‌های شدید نیروهای دولتی و طالبان بوده است.
به گفته مقامات محلی ، طی هفت روز گذشته بر اثر درگیری‌ها در سراسر افغانستان، 144 نظامی دولتی، هفت نیروی پلیس محلی و 77 غیرنظامی کشته و 97 نظامی افغان، 42 غیرنظامی و 11 نیروی پلیس محلی نیز زخمی شدند.

داعش بی‌خطر است!
در حالی که آمریکا در خفا و آشکار به حمایت از داعش در افغانستان می‌پردازد و پس از توافق با طالبان نیز نگرانی‌ها درباره افزایش قدرت این گروه تروریستی وجود دارد، مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا درباره تهدیدات داعش اختلاف‌نظر دارند. مقامات نظامی آمریکا، داعش را تهدیدی رو به رشد و مهم تلقی نموده و معتقدند این گروه قادر به انجام حمله به کشورهای غربی از جمله آمریکا است. این در حالی است که مقامات اطلاعاتی در واشنگتن این گروه را فاقد توانایی لازم برای انجام چنین حملاتی می‌دانند.

مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا می‌گویند داعش بیشتر مشکلی منطقه‌ای و تهدیدی برای طالبان است، نه غرب. یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، در این زمینه گفت: هسته مرکزی داعش در افغانستان پیچیدگی این گروه در عراق و سوریه را ندارد و قادر به برنامه‌ریزی برای انجام حملات در اروپا و پرورش نیرو در خارج از این کشور نیست. بر‌اساس گزارش‌های موثق، آمریکا از عناصر داعش در افغانستان حمایت می‌کند.


کد مطلب: 398755

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/398755/صدها-کشته-فرجام-مذاکرات-دروغین-آمریکا-طالبان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com