معاون مسافری راه‌آهن:

بلیت قطار تا 40 درصد گران شده است

تاریخ انتشارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد مطلب : ۳۹۸۵۸۲
معاون مسافری راه‌آهن با‌اشاره به نوسانات ارزی و افزایش قیمت انواع کالاها در کنار افزایش سایر هزینه‌های شرکتهای ریلی، گفت: افزایش قیمت بلیت قطار در خردادماه بین ۱۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
۰
plusresetminus
بلیت قطار تا 40 درصد گران شده است

میرحسن موسوی در تشریح جزئیات افزایش قیمت بلیت قطار، بیان کرد: افزایش قیمت بلیت قطار، به درخواست شرکت‌های حمل‌ونقلی و با توجه به افزایش هزینه‌ها و تورم سالانه، مطرح و سپس در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان حاکمیت صنعت،
بررسی می‌شود‌.
وی افزود: از سال ۹۴ تا تیرماه ۹۷ قیمت بلیت قطارهای مسافری هیچ افزایش نداشت، و فقط در ‌تیرماه ۹۷ هم شرکت‌‌های ریلی مجاز شدند فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت بلیت با توجه به تورم و البته کمتر از آن داشته باشند که این افزایش، پیش از آن نوسانات ارزی بود.
معاون مسافری راه‌آهن اظهار کرد: امسال هم با توجه به افزایش هزینه شرکت‌‌های ریلی به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز و همچنین تورم موجود، مقرر شد متوسط‌ ۲۲ درصد در قیمت بلیت قطار‌ها افزایش اعمال شود؛ خردادماه امسال بود که قیمت بلیت قطار‌ها بین ۱۰ تا ۴۰ درصد، افزایش یافت که متوسط ۲۲ درصد افزایش قیمت بود.
موسوی یادآو‌ر شد: بخشی از هزینه‌‌های شرکت‌های ریلی، ارزی است ضمن آنکه قیمت بسیاری از کالاهای داخلی هم در یک سال اخیر افزایش زیادی داشت.
‌وی افزود: با افزایش قیمت ارز، هزینه‌های تأمین، تعمیر و نگهداری واگن‌ها، لکوموتیوها، ترن‌ست‌ها و ملزومات داخلی واگن حتی پارچه و غیره، افزایش یافت و همین موجب افزایش هزینه‌‌ شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی شد.
معاون مسافری راه‌آهن عنوان کرد: این افزایش متوسط ۲۲ درصدی، با توجه به گرانی‌های اخیر، زیان شرکت‌های ریلی را جبران نمی‌کند ‌اما شرکت‌ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، مصمم هستند حتما مسافران خود را حفظ کنند.
موسوی با‌اشاره به اینکه در نوروز امسال و نوروز سال قبل شرکت‌های ریلی هیچ افزایش قیمتی با وجود افزایش هزینه‌ها اعمال نکردند، یادآور شد: در حالی که شرکت‌های ریلی مصوبه افزایش قیمت تا ۴۰ درصد هم داشتند، اما با توجه به موضوع عرضه و تقاضا، حمایت از مسافران و جلوگیری از کاهش تقاضا، تلاش کردند افزایش قیمت‌ها در برخی مسیر‌ها به گونه‌ای باشد که فشار زیادی به مسافر وارد نشود، حتی در مسیری پرتقاضا نظیر مسیر ریلی مشهد، شرکت‌ها تلاش کردند افزایش قیمت برخی مدل واگن‌ها حتی کمتر از ۲۲ درصد باشد.
وی با‌اشاره به اینکه قیمت بلیت قطار‌های پنج‌ستاره و لوکس تا اندازه‌ای بیشتر از قطار‌های دیگر است، یادآور شد: بدین ترتیب، قیمت بلیت قطارهای دو تا چهار ستاره بین ‌۹۹ تا حداکثر ‌۱۶۰ هزار تومان افزایش یافت‌ که این ارقام در ایام غیر پیک کاهش می‌یابد.
 
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما