کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گروه‌های جهادی در نامه‌ای‌ به سران قوا:

هرچه سریع‌تر در جهت بهبود معیشت مردم خصوصا مستضعفین قدم بردارید

9 مرداد 1398 ساعت 23:33

32 گروه‌ جهادی و مردم نهاد در نامه‌ای به سران قوا تصریح کردند: با پرداخت مستقیم بسته‌های حمایتی در کوتاه‌مدت در جهت بهبود معیشت مردم خصوصاً مستضعفین قدم بردارید. در بلندمدت نیز توجه به اصلاح نظام بانکی و کنترل و هدایت نقدینگی را در دستور کار قرار دهید.



در این نامه آمده است: ما گروه مردم‌نهاد و جهادی بر خود وظیفه می‌دانیم علاوه بر حضور در صحنه خدمت به روستاها و مناطق محروم، صدای رسای درد و آلام آنها به بدنه‌ مسئولین کشور باشیم و برای بهبود آن راهکار عملیاتی پیشنهاد دهیم.

از آنجا که تجربه‌ پرداخت ارز4200 در عمل شکست خورده است دیگر جایز نیست بیش از این بر سر منابع ملی سهل‌انگاری کرد و راه را برای سودجویان باز گذاشت. در شرایطی که همه‌ نمایندگان مجلس، دولتمردان و کارشناسان در تغییر این روش حمایتی اتفاق نظر دارند ادامه این وضع و حیف‌ومیل شدن بیت‌المال مسلمین پیش از این جایز نمی‌باشد.

در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: پیشنهاد ما برای بهبود وضعیت معیشتی مردم تغییر رویکرد موجود در پرداخت ارز 4200 به واردکنندگان است. مطابق قانون دولت می‌تواند به‌جای آنکه یارانه ارزی را از مبدا و به واردکننده بدهد، آن را به مصرف‌کننده پرداخت نماید. این کار همراه با هدف‌گیری دقیق گروه‌های ضعیف جامعه می‌تواند در کوتاه‌مدت بهترین راه‌حل برای بهبود وضع معیشتی مردم باشد.
می‌توان این اقدام را به همان روش‌هایی که در قانون بودجه دیده شده است، انجام داد. روش‌هایی مانند پرداخت کالایی- نقدی، کوپن الکترونیک و... که هم از فساد جلوگیری شود و هم مرهمی‌بر آلام اقشار ضعیف مردم باشد. بدنه‌ کارشناسی کشور نیز در تغییر عاجل این رویکرد متفق‌القول و هم‌نظر هستند. تحقق این امر اراده‌ شما را می‌طلبد.

بزرگواران با نظر به جلسات مستمر سران قوا و اختیاراتی که رهبر انقلاب در اختیار شما قرار داده است، می‌توانید به سرعت به تغییر وضع موجود مبادرت بورزید و با پرداخت مستقیم بسته‌های حمایتی در کوتاه‌مدت در جهت بهبود معیشت مردم خصوصاً مستضعفین قدم بردارید. در بلندمدت نیز توجه به اصلاح نظام بانکی و کنترل و هدایت نقدینگی را در دستور کار قرار دهید. ما گروه‌های مردم نهاد و جهادی بیش از این تحمل شنیدن صدای خردشدن استخوان‌های مستضعفین زیر تورم ۵۰ درصدی را نداریم.


کد مطلب: 398237

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/398237/هرچه-سریع-تر-جهت-بهبود-معیشت-مردم-خصوصا-مستضعفین-قدم-بردارید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com