معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خبر داد

توسعه مراکز رشد و پارک‌های فناوری در استانها

تاریخ انتشارسه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۳۹۸۰۳۹
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: این آمادگی وجود دارد تا برای توسعه مراکز رشد و نوآوری و پارک‌ها برنامه ریزی کرد و طبیعتا در این بازدید‌ها با مشکلات در این حوزه آشنا می‌شویم.
۰
plusresetminus
توسعه مراکز رشد و پارک‌های فناوری در استانها
به گزارش بلاغ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز وارد مازندران شد.

سورنا ستاری در بدو ورود به مازندران از مرکز رشد واحد‌های فناور شهرستان نوشهر وابسته به پارک علم و فناوری مازندران بازدید کرد.

وی هدف از این بازدید را توسعه زیست‌بوم اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی و نوآوری به استان مازندران عنوان کرد.
 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از واحد‌های فناور مرکز رشد نوشهر، شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان چالوس، واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد شهرستان تنکابن با بیان اینکه تغییرات رویکردی بنیاد ملی نخبگان منجر به تغییر برخی از برنامه‌ها شده ،اظهار کرد: اکنون این تغییرات در جوایز تحصیلی قابل مشاهده هستند.

ستاری افزود: اگر هر یک از شرکت‌های دانش بنیان اعتراضی نسبت به روند پیگیری کار خود دارند می‌توانند حضوری در این کمیته حاضر و شکایت خود را ارائه کنند.

وی گفت: مازندران به لحاظ برخورداری از نیروی انسانی متخصص در حوزه دانش بنیان و نیز ظرفیت های طبیعی جاذبه گردشگری جزو استان های مهم کشور است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افزود : مساله مهم‌تر آن که از این نیروی مجرب و متخصص چگونه می‌توان در راستای تقویت گردشگری بهره برداری کرد و ضمن اینکه این نیرو‌ها به جای آنکه برای فعالیت به دیگر استان‌ها بروند به نحوی برنامه ریزی شود تا در همین استان بمانند.

ستاری ادامه داد : این سفر در حقیقت می‌تواند بستر تحول آفرین باشد و این آمادگی وجود دارد تا برای توسعه مراکز رشد و نو آوری و پارک‌ها برنامه ریزی کرد و طبیعتا در این بازدید‌ها با ریز مشکلات در این حوزه آشنا می شویم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص رتبه شاخص جهانی دانش بنیان در کشور گفت: به دلیل شرایط بد اقتصادی در سال گذشته دراین بخش رشد آنچنانی نداشته‌ایم، ولی در ابتدای دولت حدود ۶۰ رتبه در زمینه شاخص جهانی دانش بنیان کاهش داشتیم.

ستاری ادامه داد: این عدد قابل توجهی است، اما امسال با تحولات خوبی که در حوزه اقتصاد رخ خواهد داد در چهار ماه نخست در زمینه شاخص جهانی دانش بنیان حدود چهار رتبه رشد داشته ایم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری فضای کاری مرکز رشد و فناور نوشهر را بسیار نامطلوب دانست و گفت: سعی براین است تا با همراهی و همکاری مسئولان در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شود.

به گزارش بلاغ، در این سفر فاز نخست طرح کلان ملی تولید «ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان عاری از بیماری(SPF)» به بهره‌برداری و تولید انبوه رسید.

با اجرای این طرح کلان ملی برای نخستین بار در کشور پایلوت نیمه صنعتی الگویی تکثیر و پرورش قزل آلای رنگین کمان به راه‌ افتاده است.

در این پایلوت اصول زیست‌محیطی و ایمنی زیستی به طور کامل رعایت شده است.

در مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر، بیش از ۳۰ واحد فناور استقرار دارند

بازدید از خط تولید شرکت دانش‌بنیان بی‌بافت نواطب که پودر استخوان را برای استفاده در دندانپزشکی و پزشکی ترمیمی تولید می‌کند بخش دیگری از سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان مازندران است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴