تاریخ انتشارسه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۹۷۹۰۰
فرماندار شهرستان جویبار بیان کرد: جهاد کشاورزی، فرمانداری و بخشداری مرکزی مکلف هستند آبگرفتگی اراضی این منطقه که مشکلی چند ساله برای آنان شده است را حل کند و تکلیف داریم تا نتیجه نهایی پیگیر حل این مشکل باشیم.
۰
plusresetminus
واکنش فرماندار جویبار به گزارش بلاغ/ 3 دستگاه مکلف به حل مشکل روستای «فوتم علیا» شدند
به گزارش بلاغ،  سید علی اسد پس از انتشار گزارش تبعات تخریب کانال 200 ساله در روستای فوتم علیای شهرستان جویبار در پایگاه خبری بلاغ در بازدید از اراضی شالیزاری روستای فوتم علیا به همراه دادستان و بخشدارمرکزی این شهرستان با بیان اینکه با کار کارشناسی و ارائه راهکار مناسب،  مشکل چند ساله اهالی روستای  فوتم علیا حل  می‌شود، اظهار کرد: در سال‌جاری سهمیه مازندران برای اجرای تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مناسب است و جهاد کشاورزی شهرستان با جذب این منابع و  تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی این منطقه، مشکل چند ساله  آبگرفتگی زمین‌های این روستا را برطرف کند.
 
وی بااشاره به اینکه این مشکل باید هر چه سریع‌تر در شورای کشاورزی شهرستان مورد بررسی قرار گیرد و راهکارمناسب و اصولی توسط کارشناسان اهل فن ارائه شود عنوان کرد: جهاد کشاورزی، فرمانداری و بخشداری مرکزی مکلف هستند آبگرفتگی اراضی این منطقه که مشکلی چند ساله برای آنان شده است را حل کند و تکلیف داریم تا نتیجه نهایی پیگیر حل این مشکل باشیم.
 
فرماندار جویبار اجرای طرح انتقال آب از سد البرز به مناطق پایین دست شهرستان اقدامی ارزنده‌ای دانست و افزود: تمام تلاش ما براین است که اراضی کشاورزی با سوددهی همراه شوند تا از تغییر کاربری اراضی جلوگیری شود، که یکی از راهکارهای تحقق یافتن این امر، تامین آب باقیمت مناسب است.
 
اسد با تأکید براینکه باید مناسب‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای حل مشکل آب‌گرفتگی اراضی روستای فوتم علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان جویبار در نظر گرفته شود، گفت: به آنچه در  گذشته اتفاق افتاده کاری نداریم ، اما آن‌چه که مهم است باید مشکل زهکشی این روستا در اسرع وقت مورد بررسی و راهکار مناسبی در این زمینه ارائه شود.
 
حل مشکل یک هزار هکتار از اراضی شالیزاری غرب رودخانه سیاهرود
محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار با بیان اینکه با احداث کانال انتقال آب ازسد البرز، مشکل کم‌آبی اراضی کشاورزی مناطق پایین دست شهرستان مرتفع خواهد شد، گفت: احداث این کانال مربوط به غرب رودخانه سیاهرود است و با اجرای این پروژه، مشکل کم آبی یک هزار هکتار از اراضی شالیزاری غرب رودخانه سیاهرود برطرف می‌شود.
 
وی بااشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها در قالب پروژه جامع آب و خاک البرز از ۲۰ سال پیش توسط بانک جهانی در استان آغاز شده بود، بیان کرد: متأسفانه با اعتبارات قطره چکانی و تحریم‌ها، سال‌ها بانک جهانی به تعهدات خود عمل نکرد که با پیگیری‌های مستمر اداره آب منطقه‌ای بار دیگر احداث کانال انتقال آب از سد البرز به شهرستان جویبار شروع شده است.
 
بخشدار مرکزی جویبار خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این کانال، آب‌گرفتگی و تأمین کمبود آب کشاورزی شهرستان جویبار حل خواهد شد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴