تاریخ انتشارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۳۹۷۷۴۳
رئیس دیوان عالی کشور گفت: برخی پرونده‌ها از جمله پرونده‌های مرتبط با مفاسد اقتصادی در دیوان ‌عالی کشور بدون نوبت رسیدگی خواهد شد.
۰
plusresetminus
پرونده‌های مفاسد اقتصادی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود
حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم در گفت‌وگو با مهر در رابطه با برنامه‌های دیوان عالی در راستای تحول قوه قضائیه گفت: از آنچه از طرف ریاست محترم قوه قضائیه ارسال می‌شود و شاخص‌های کلی دستگاه قضا هم ابلاغ شده و مشخص است، پیروی می‌کنیم.
وی درخصوص کمبود منابع انسانی در دیوان عالی کشور اظهارداشت: یک سری کمبود نیروی انسانی در دیوان عالی کشور احساس می‌شود که باید این خلأ رفع و مشکل برطرف شود.
رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: مهم‌ترین کار ما این است که زمان دادرسی را کوتاه کنیم تا پرونده‌ای که ارجاع می‌شود در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گرفته و مجدد به شعبه ارسالی بازگردد.
مرتضوی مقدم افزود: پرونده‌های خاصی هم که به دیوان عالی ارجاع می‌شوند و یا ناامنی، مشکل و جوی در کشور ایجاد می‌کنند را هم در خارج از وقت رسیدگی می‌کنیم.
وی درباره پرونده‌های مفاسد اقتصادی اظهارداشت: پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی در صورتی که به دیوان عالی کشور ارجاع شوند، در خارج از نوبت رسیدگی خواهند شد.
رئیس دیوان عالی کشور در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه تعداد پرونده مسن در دیوان عالی کشور وجود دارد، گفت: ما در دیوان عالی کشور پرونده مسن نداریم و نهایت ممکن است پرونده‌ای باشد که ۶ الی ۷ ماه و یا در نهایت بیش از یک سال باشد.‌ به‌طور کلی سعی ما این است که در اسرع وقت به این پرونده‌ها رسیدگی کنیم تا پرونده مانده‌ای نداشته باشیم.
وی درخصوص اطاله ‌دادرسی گفت: اطاله دادرسی با تقویت شعب از حیث نیروی قضایی به روز خواهد شد و کاهش می‌یابد.

مرتضوی‌مقدم در پاسخ به اینکه آیا در دیوان عالی کشور هم قاضی منفک شده از خدمت به دلیل فساد داریم؟ گفت: دیوان عالی کشور از شایسته‌ترین و باسابقه‌ترین قضات برخوردار است و چکیده‌های دستگاه قضا به دیوان عالی کشور می‌آیند و خدا را شکر چنین چیزی در درون دیوان عالی کشور نداریم. تعدادی هم که‌ اشاره شده پرونده‌های مربوط به مدت‌های قبل بوده که در یک بازه زمانی کوتاه از زمان حضور رئیس جدید قوه قضائیه، تصمیم‌گیری بر آن شد که پرونده‌ها جمع شده و این تعداد به یک باره اعلام شود و این‌طور نبوده که این تعداد فساد به یکباره اتفاق بیفتد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲