تاریخ انتشارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۳۹۷۷۳۴
ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ تاکنون، 1321 غیرنظامی را در عراق و سوریه کشته است.
۰
plusresetminus
آمریکا اعتراف کرد در سوریه و عراق به‌جای داعش 1321 شهروند بی‌گناه را کشته است
ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش، که آمریکا آن را فرماندهی می‌کند، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، از اوت سال ۲۰۱۴ (مرداد 1392) تا پایان ژوئن ۲۰۱۹ (10 تیر گذشته)، بیش از ۱۳۲۱ غیرنظامی در حملات جنگنده‌های این ائتلاف کشته شده‌اند.
به گزارش ایسنا، ائتلاف بین‌المللی در ادامه ادعا کرد که افراد مذکور به‌اشتباه و بدون هیچ قصد و نیتی توسط جنگنده‌های ائتلاف هدف قرار گرفته‌اند. این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا برای اینکه مناطق شرقی سوریه ، خصوصا شهر «رقه»، به دست کردهای تحت فرمانش بیفتد، مناطق غیر‌نظامی را به شدت بمباران می‌کرده است. در هر حال، ناظران معتقدند که آمارهای اعلام شده توسط ائتلاف، واقعی نبوده و بسیار کمتر ازتعداد واقعی غیرنظامیان کشته شده توسط جنگنده‌های ائتلاف است. یک سازمان غیردولتی انگلیسی موسوم به «جنگ‌های هوایی»، که بر فعالیت‌های نظامی در مناطق جنگی نظارت دارد، اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ میلادی تا کنون، بیش از ۶۵۰۰ غیرنظامی در پی حملات هوایی نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه جان باخته‌اند. بر اساس گزارش این سازمان، تنها طی ماه‌های ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی(دی تا تیرگذشته)، نزدیک به ۷۰۰ غیرنظامی در جریان حملات نیروهای ائتلاف در سوریه کشته شده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما