تاریخ انتشارجمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۳۹۷۶۶۰
کشورهای اروپایی که زمانی هزاران تکفیری را از این قاره راهی سوریه و عراق کرده بودند، اکنون نمی‌دانند که حدود 2500 نفر از آنها کجا به سر می‌برند و به همین خاطر، مقامات اروپایی در ارتباط با حملات غافلگیر‌کننده داعش، به شدت نگران هستند.
۰
plusresetminus
«جولیان کینگ» کمیسر امور امنیتی اتحادیه اروپا‌، در پارلمان اروپا گفت که طبق برآورد‌های امنیتی، ۵۵۰۰ تروریست عضو داعش از کشورهای اروپایی برای جنگ، به عراق و سوریه رفته‌اند.
این مقام مسئول گفت، سه چهارم داعشی‌های اعزامی به عراق و سوریه، مرد و یک چهارم آنها نیز زن بوده‌اند و از مجموع این تروریست‌ها، تقریبا ۱۴۰۰ نفر از آنها در جریان درگیری‌ و جنگ کشته شده‌اند.
این مقام اروپایی همچنین گفت، طبق اطلاعات کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ۱۶۰۰ نفر از این تروریست‌ها به کشورهای خود بازگشته‌اند و معنی‌اش این است که سرنوشت و محل حضور ۲۵۰۰ تروریست دیگر هنوز مشخص نیست. او البته برای اینکه اروپایی‌ها را زیاد نگران نکند، ادعا کرد که احتمالا این افراد هنوز در عراق و سوریه یا دیگر مناطق به سر می‌برند!
به اعتقاد کارشناسان، وقتی یک مقام بلند پایه اروپایی رقم 5500 نفری را در مورد شمار داعشی‌های اروپایی ارائه می‌دهد، این رقم باید بسیار بیشتر باشد. «مرکز بین‌المللی مطالعه افراط ‌گرایی» واقع در لندن تیر سال گذشته اعلام کرده بود که شمار عناصر خارجی داعش ۳۲ هزار و ۸۰۹ مرد، ۴۷۶۱ زن و ۴۶۴۰ کودک بوده و از این تعداد، ۱۳ هزار نفر شهروند کشورهای اروپایی بوده‌اند.
کشورهای اروپایی که سال 2001  عناصر داعش را از طریق مرز ترکیه وارد سوریه می‌کرده‌اند، هرگز فکر نمی‌کرده‌اند که روزی داعش دامن آنها را خواهد گرفت. تا کنون صدها غیر نظامی اروپایی در شهرهای این قاره به دست عناصر داعش کشته شده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲