تاریخ انتشارجمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۳۹۷۶۴۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در راستای توسعه گردشگری مطالعات و نظارت احیای باغ ۳۳ هکتاری رامسر توسط میراث عملیاتی می‌شود.
۰
plusresetminus
مطالعات و نظارت احیای باغ ۳۳ هکتاری رامسر عملیاتی می‌شود
به گزارش بلاغ سیف الله فرزانه در نشست هم اندیشی بررسی طرح های گردشگری شهرستان رامسر با بیان اینکه طراحی و احیای باغ ۳۳ هکتاری با میل و ذائقه مردم رامسر عملیاتی شود اظهار کرد: در شهرستان رامسر کاوشی در جنت رودبار انجام شده که قدمت این شهر بالای ۳ هزار سال بوده و باید حرکت هجومی نسبت به توسعه گردشگری عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: باغ ۳۳ هکتاری  دارای ظرفیت خوبی بوده که در بین ساحل و کوه قرار دارد و سال ۵۲ طرح ثبت ملی آن مصوب شد و احیای آن پس از چند سال طراحی به نتیجه نرسیده است‌. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه طراحی و احیای باغ ۳۳ هکتاری با میل و ذائقه مردم رامسر عملیاتی شود خاطر نشان کرد: مطالعات و نظارت احیای باغ ۳۳ هکتاری توسط میراث عملیاتی میشود و طراحی و اجرای آن باید توسط شهرداری رامسر عملیاتی شود.

ایزدی معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این جلسه نیز گفت: مطالعات احیای باغ نیاز به بازنگری و تکمیل طرح دارد.

وی افزود: طرح مطالعاتی احیای باغ با مشکل مواجه شد که باید ارزش های فرهنگی و تاریخی گذشته حفظ شود و بعنوان باغ ایرانی ثبت جهانی شود.

ایزدی تصریح کرد: مطالعات دقیق و مستند نگاری احیای باغ ۳۳ هکتاری در اولویت بوده و همزمان با تکمیل طرح مطالعاتی آن اجرایی می شود‌.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان رامسر نیز گفت: تعمیر و نگهداری باغ ۳۳ هکتاری با ضلع کشی باغ عملیاتی شود.

نادر سحر خیز افزود: مجوزات احیای باغ با تهیه طرح انجام شود و سازه های سبک در فروش صنایع دستی نقش موثری دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴