تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۳۹۷۶۲۸
وزیر سابق اطلاعات زنده بودن شهدا را فراتر از تصور عادی دانست و گفت: این یعنی شهدا دارند به رهبری سرور و سالار شهیدان مسیر خود برای ایستادن مقابل ظلم و ستم را مدیریت می کنند و مسیر شهدا ادامه راه آنان در مسیر حسین(ع) بوده است.
۰
plusresetminus
صبر و مقاومت راهبرد کلیدی شهدا در برابر دشمن/راه مطالبه‌گری از مسئولان را گم کرده‌ایم
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در هفدهمین یادواره علما و شهدای منطقه پی‌رجه در روستای گرگتج شهرستان نکا با اشاره به وظیفه هرکس در موقعیت کنونی نظام اسلامی در کشور، اظهار کرد: امروز پیمودن مسیر ولایت و شهادت به شدت نیازمند بصیرت و آگاهی از مسائل روز است.

وی گرامی داشتن یاد و خاطره علما و شهدا را امری مهم برشمرد و افزود: منطقه هزارجریب از ویژگی بلندی برخوردار است و آن هم داشتن علمای بزرگ و ارزشمند که نکته مهمتر آن تبعیت مردم از روحانیت و پیروی از آن‌ها است.

وزیر سابق اطلاعات برگزاری یادواره‌های شهدا را گویای همین ارج نهادن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: البته بیان شده که جایگاه روحانیت، علما، بزرگان دین و کاری که انجام می‌دهند از خون شهدا بالاتر است چراکه کار آنان تربیت انسان و پرورش شهدا است که اگر شهدا به این جایگاه بلند می‌رسند از تبعیت مداد علما و همراهی در این مسیر به وجود می‌آید.

این مسئول انقلاب امام راحل در ایران را تنها محدود به این کشور ندانست و آن را جهانی و  زمینه‌سازی برای ظهور توصیف و اضافه کرد: نکته مهم امروز این است که در دنیای بشریت علما که در رأس آن‌ها با پیروزی انقلاب و مسیر 40 ساله آن پیموده امام راحل به عنوان عالم و دانشمند بزرگ دین که البته کمتر به آن پرداخته می‌شود با دنیای بشریت حرف زده است.

وی گفت: امام در مسیر انقلاب سه هدف را دنبال می‌کرد که یکی ایجاد حکومت اسلامی در ایران بوده است البته دشمن به این راحتی نمی‌گذارد این حکومت شکل بگیرد و فقط کافی است براساس پیام گام دوم امام خامنه‌ای مروری کوتاه در تاریخ 40 ساله عمر انقلاب کنیم که چه اتفاقاتی افتاده و دشمن مستکبر چه طراحی‌هایی داشته که همین یادواره‌ها نیز گویای بسیاری از مسائل و مطالب در این زمینه است.
 
* پیام‌های مکرر استکبار از سر ضعف به ایران
مصلحی شکل‌گیری حکومت اسلامی را به منزله نابودی استکبار خواند و تصریح کرد: شهدای دوران دفاع مقدس پایه‌گذار عزت امروز جمهوری اسلامی در جهان بوده‌اند آن هم در شرایطی که هشت سال همه دنیای استکبار در مقابل ملت ایران قرار داشته است چراکه جنگ ما فقط با صدام نبود بلکه تمام دنیای استکبار از آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه را در بر داشته است.

وی افزود: کشورهای خلیج فارس در دوران جنگ، بالای 70 میلیارد دلار به صدام کمک کردند که فقط 40 میلیارد آن توسط عربستان سعودی بوده است اما نتیجه‌ای نگرفتند حال سوالاتی مطرح می‌شود که الان صدام کجاست و جمهوری اسلامی کجاست،  همچنین صدام با پول کدام کشورها ساقط شد و اینکه عراق امروز با آن‌ها است یا جمهوری اسلامی.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه ما اگر اشتباهاتی داشتیم فتوحات ما نیز قابل توجه است که نباید از کنار آن بگذریم، اذعان کرد: یکی از کارکشته‌های متفکر انگلیسی پیش از انقلاب اسلامی گفته بود در دنیای بشر تا کنون 15 تمدن به وجود آمده که همه به فرسودگی کشیده شد و تنها یک تمدن فرسوده نشده بلکه مثل شیر خفته و آن تمدن اسلامی است که این شیر خفته اگر بیدار شود نظام سرمایه‌داری امپریالیسم و لیبرالیسم را در دنیا جمع می‌کند و امروز این اتفاق افتاده و این شیر خفته بیدار شده است.

این مسئول دومین برنامه امام را بیداری دنیای اسلام دانست و اضافه کرد: امروز در دنیای اسلام چه اتفاقی دارد می‌افتد، در یمن چه خبر است در عراقی که در مشت آمریکایی‌ها بود و در سوریه و لبنان چه اتفاقی افتاده، خود آمریکایی‌ها می‌گویند یکی یکی دارند کشورهای منطقه را از دست می‌دهند و اکنون پس از ساقط کردن پهباد آمریکایی، کشورهای منطقه یکی یکی به سراغ ما آمده‌اند برای اینکه قدرت انقلاب اسلامی را دارند می‌بینند.

وی گفت: خیلی‌ها به سخنان رهبری که «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید» و اینکه «آمریکا در برابر انقلاب اسلامی به زانو در خواهد آمد» پوزخند می‌زدند و این نیز امری تازه نیست چراکه در قرآن نیز زمانی که حضرت نوح کشتی می‌ساخت به ایشان پوزخند می‌زدند اما در همین قضایای اخیر و در اتفاقات مختلف همه آن‌ها به زانو در آمده‌اند و پیغام‌های تکراری آنان نیز برای همین است.
 
* نقش برجسته شهدا در افول جبهه استکبار
مصلحی زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان را سومین هدف امام راحل در انقلاب اسلامی برشمرد و تأکید کرد: این زمینه‌سازی نیز با ایستادن در برابر فساد و تباهی دارد اتفاق می‌افتد و امام که عالم بوده و روحانیت که پرچمدار این مسیر است آن را به جلو می‌برد.

وی افزود: شهدای شما وقتی می‌خواهند به میدان بروند به پدر و مادر خود می‌گویند وظیفه و تکلیف است که برگرفته از مداد علماست بنابراین این مسیر باید ادامه پیدا کند.

وزیر سابق اطلاعات در تشریح زنده بودن شهدا به تفسیر قرآن کریم، بیان کرد: این یعنی شهدا دارند به رهبری سرور و سالار شهیدان مسیر خود برای ایستادن مقابل ظلم و ستم را مدیریت می کنند و مسیر شهدا ادامه راه آنان در مسیر حسین(ع) بوده است.

این مسئول راهپیمایی اربعین را یکی از همین برکات انقلاب اسلامی با مجاهدت شهدا خواند و اضافه کرد: جمعیت با برکتی که در این چند سال به برکت انقلاب و خون شهدا شکل گرفته حضور 25 میلیون نفر در راهپیمایی اربعین است که آمریکایی‌ها در جمع بندی تحقیقاتی خود به این نتیجه رسیدند  که در این مسیر عشق و محبت دارای جایگاه اصلی بوده و بزرگترین خطر برای آمریکا است.

وی گفت: استکبار امروز در حال افول است و مدیرت این مسیر امروز با امام حسین(ع) بوده و شهدای ما دقیقاً در این مدیریت نقش ایفا می‌کنند.
 
* انقلاب در مسیر خود درحال غربال است
مصلحی انقلاب را در حال غربال افراد در مسیر خود توصیف و اظهار کرد: اینکه امروز حججی‌ها به وجود می آیند از مدیریت شهداست چراکه حججی در زمان جنگ نبوده و جنگ ندیده بنابراین چه کسی جز شهدا دارند حججی‌ها تربیت می‌کنند.

وی افزود: البته در این مدیریت شهدا یکی از مباحث مهم این است که مسیر انقلاب باید زمینه‌سازی ظهور کند و باید جمعیت‌های مختلف در امتحان‌ها و آزمون‌های بزرگ خود را نشان دهند که تا کجا همراه هستند و در سختی‌ها کجا کم می‌آورند.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا صبر و مقاومت را یکی از کلیدی‌ترین راهبردهای رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: امروز مسئله مقاومت و صبر مثل دوران دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای دارد و برای اینکه گردنه را در از بین بردن استکبار پشت سر بگذاریم باید مقاومت کنیم اما برخی‌ها تحمل این مقاومت را ندارند و کم می‌آورند.
این مسئول اضافه کرد: همیشه در 40 سال گذشته از عمر انقلاب، عده قلیل و پایبند به نظام و انقلاب کار را جلو بردند و امروز نیز یکی از مباحث موضوع تحریم است که عده‌ای با نامردی دارند همه معضلات را به تحریم‌ها گره می‌زنند درحالی که این ظلم و جفا است.

وی با انتقاد از عدم بکارگیری تدبیر در رسیدگی به امور مختلف، گفت: 20 درصد مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم‌ها بوده و باقی به علت نداشتن تدبیر و بی‌عرضگی‌ها است بنابراین مشکلات ناشی از عدم مدیریت را به کردن تحریم‌ها نیندازیم.
 
* راه مطالبه‌گری از مسئولان را گم کرده‌ایم
مصلحی با گلایه نسبت به عدم مطالبه‌گری صحیح و کافی در کشور، تصریح کرد: چرا مجموعه‌های مختلف، مطالبه‌گری صریح در کشور ندارند، ما و نخبگان راه مطالبه‌گری را کم کردیم و به آن نمی‌پردازیم درحالی که باید مطالبه‌گری صحیح در کشور صورت بگیرد.

وی با تبیین هدف دشمنان در جنگ امروز، افزود: برنامه استکبار این است که مشکلات داخل نظام، سختی‌ها و ندانم‌کاری‌ها را گردن رهبری بی‌اندازد تا جایی که بچه حزب‌اللهی‌ها هم گلایه می‌کنند و این خط طراحی استکبار است چراکه می‌داند عمودی که انقلاب را نگه داشته و جلو می‌برد ولایت فقیه است.

وزیر سابق اطلاعات برجام را گوساله سامری خواند و اذعان کرد: سامری کسی بود که در تیم و مجموعه حضرت موسی حضور داشت  اما برای مقابله با حضرت موسی ماجرای گوساله سامری را به راه انداخت.

این مسئول با هشدار نسبت به دوقطبی‌سازی‌ها در سطح جامعه، اضافه کرد: باید مراقب باشیم دو قطبی‌سازی در کشور ما راه نیفتد، این دولت در درون این نظام قرار دارد و به بیگانگان اجازه دخالت نداده برابر آن‌ها می‌ایستیم اما در درون انتقاد و مطالبه‌گری خود را داریم و باید داشته باشیم.

وی گفت: در بسیاری از معضلات داخلی کشور مجموعه مسئولان نظام باید پاسخگو باشند که بسیاری از معضلات با تدبیر داخلی قابل حل است و دشمن امروز دارد با نفوذ، این خط را دنبال می‌کند تا اجازه ندهد مسیر انقلاب جلو برود.

مصلحی تأکید کرد: درس شهدا این است که راه مقابله درمقابل این ناملایمات، ندانم‌کاری، سوء تدبیرها و معضلاتی که دشمن به وجود می‌آورد مقاومت است تا اینکه بتوانیم مسئله عبور از گردنه را حل کنیم که زمان رد کردن آن نیز محدود است بنابراین باید مقاومت کنیم تا راه شهدا را ادامه دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴