تاریخ انتشاريکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۹۷۵۹
ادامه تلاش های سیاستمداران تندروی آمریکایی برای افزایش فشارها بر ایران در موضوع هسته ای، خوشبینی کاترین اشتون نسبت به مذاکرات هسته ای با ایران، ادعای جدید رسانه های اسرائیلی درباره سرنوشت هشت یهودی ایرانی مفقود شده و تأکید آمریکا بر توسعه پیوندهای نظامی با عربستان سعودی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
۰
plusresetminus
تلاش سناتورهای آمریکایی برای تحریم ایران
به گزارش بلاغ،ادامه تلاش های سیاستمداران تندروی آمریکایی برای افزایش فشارها بر ایران در موضوع هسته ای، خوشبینی کاترین اشتون نسبت به مذاکرات هسته ای با ایران، ادعای جدید رسانه های اسرائیلی درباره سرنوشت هشت یهودی ایرانی مفقود شده و تأکید آمریکا بر توسعه پیوندهای نظامی با عربستان سعودی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
تلاش دوباره سناتورهای آمریکایی برای افزایش فشارها بر ایران
به گزارش «تابناک»، در ادامه تلاش عناصر تندرو در آمریکا برای افزایش فشارها بر ایران در موضوع هسته ای، سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» از همراه شدن سناتورهای دموکرات این کشور با اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان در این زمینه خبر داده است. به نوشته این سایت، سناتورهای دموکرات از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خواسته اند عمل کردن ایران به تعهدات بین المللی خود را تضمین نموده و همچنین آن ها را در جریان تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای، از جمله نیاز احتمالی به تصویب تحریم های احتمالی جدید علیه ایران قرار دهد. این سایت اشاره می کند نامه ای که سناتورها با این مضمون برای اوباما ارسال کرده اند، بسیار مشابه نامه ای است که پیشتر اعضای مجلس نمایندگان برای وی فرستاده بودند.
 
تلاش دوباره سناتورهای آمریکایی برای افزایش فشارها بر ایران
این در حالی است که کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نسبت به موفقیت مذاکرات هسته ای با ایران ابراز خوشبینی کرده است. سایت خبری «آذری پرس» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد اشتون گفته نسبت به بخت امضای توافقنامه جامع هسته ای میان ایران و گروه 1+5 خوشبین است. وی روز گذشته و در جریان «مجمع بروکسل» کهه از سوی بنیاد مارشال آلمان برگزار شده بود، ضمن بیان این مطلب افزوده توافقنامه جامع هسته ای باید به واقعیت تبدیل شود. در عین حال، اشتون تأکید کرده دو طرف هنوز در آغاز روندی هسند که باید به این توافقنامه منجر شود.
 
تلاش دوباره سناتورهای آمریکایی برای افزایش فشارها بر ایران
اما در ادامه فضاسازی های مطبوعات اسرائیلی علیه ایران و در چارچوب ادعای اخیر آن ها مبنی بر کشته شدن هشت یهودی ایرانی در دهه 1990، روزنامه «تایمز اسرائیل» با انتشار مطلبی، «مقامات ایرانی» را در مرگ این افراد مقصر دانسته است. این روزنامه به نقل از کانال 10 تلویزیون رژیم اسرائیل می نویسد مقامات ایرانی در مرگ هشت تن از اعضای یک گروه یهودی که در سال 1994 قصد خروج از ایران را داشتند، مسئول هستند؛ زیرا آن ها را با اعضای یک گروه شورشی اشتباه گرفته و کشته اند. در عین حال، در گزارش این کانال تلویزیونی اذعان شده که رژیم اسرائیل و مقامات «موساد» و آژانس یهود مسئول خارج کردن این افراد از ایران بوده اند.
 
تلاش دوباره سناتورهای آمریکایی برای افزایش فشارها بر ایران
در نهایت، در میان دیگر مطالب، سایت خبری «میدل ایست آنلاین» از ارائه تضمین هایی از سوی آمریکا به عربستان سعودی درباره ایران خبر داده است. به نوشته این سایت، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا که روز پنجشنبه میزبان معاون وزیر دفاع عربستان سعودی بوده، بر پیوندهای نظامی واشنگتن و ریاض با وجود اختلاف های آن ها بر سر ایران و سوریه تأکید کرده است. یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته در این دیدار، هیگل برای شاهزاده سلمان بن سلطان این نکته را تصریح کرده که آمریکا به روند دیپلماسی خود در قبال ایران ادامه می دهد؛ اما در عین حال، بر اهمیت همکاری های نظامی آمریکا با عربستان نیز تأکید کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما