مدیر اوقاف نکا اعلام کرد

ثبت 7 وقف جدید از ابتدای امسال در نکا

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۳۹۷۵۷۵
مدیر اوقاف و امور خیریه نکا گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت وقف جدید در این شهرستان ثبت شده است.
۰
plusresetminus
ثبت 7 وقف جدید از ابتدای امسال در نکا
حجت‌الاسلام مهدی صالحی خواجه‌وند در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: در مدت کمتر از یک ماه گذشته هفت مورد وقت جدید در نکا به ثبت رسیده است که بخشی از آن جدیدالکشف و برخی نیز جدیدالوقف به شمار می‌آیند.

وی افزود: این موقوفات شامل یک ملک 150 متری به منظور ساخت و احداث دکل مخابراتی و دیگری شامل 200 متر زمین با نیت ساخت یک غسالخانه مناسب و امکانات شایسته در روستای زرندین نکا بوده است.

مدیر اوقاف و امور خیریه نکا خاطرنشان کرد: سومین وقف شامل یک زمین 400 متری مختص امور شبکه بهداشت و درمان و دیگری یک هزار و 500 متر زمین به منظور ساخت و احداث مسجد بوده است.

این مسئول اضافه کرد: سه وقف دیگر از موقوفات جدیدالکشف بوده و شامل 30 هزار متر برای مرکز درمانی مختص بیماران دیالیزی، 20 هزار متر برای مرکز درمانی مخصوص بیماران کلیوی و مورد آخر نیز مربوط به 20 هزار متر زمین در راستای ساخت یک حسینیه و مخارج مورد نیاز آن بوده است.

وی گفت: موقوفات جدیدالکشف به موقوفاتی گفته می‌شود که پیش از این وقف شده بودند اما به علت عدم اعتماد مردم تاکنون نسبت به ثبت آن خودداری می‌شد که خوشبختانه با اعتماد ایجاد شده ثبت آن صورت گرفته است.

صالحی تصریح: موقوفات جدیدالوقف نیز به مواردی گفته می‌شود که به تازگی امور مربوط به وقف آن‌ها انجام و به ثبت رسیده‌اند و تمام موارد ذکر شده نیز در مناطق روستای زرندین شهرستان نکا بوده است.

وی افزود: با آمار ثبتی‌های جدید در مجموع چهار سال گذشته 27 وقف جدید و 17 وقف جدیدالکشف در نکا به ثبت رسیده است که باتوجه به ثبت 75 موقوفه تا پیش از آن مجموع موقوفات این شهرستان به 119 مورد رسیده و رشد 63 درصدی ثبت موقوفات در چهار سال گذشته نسبت به پیش از آن را نشان می‌دهد.

مدیر اوقاف و امور خیریه نکا از پرده‌بردرای ضریح امام‌زاده شاهرضا روستای لائی نکا در روزهای آینده نیز خبر داد و اذعان کرد: پس از آن نیز امام‌زاده حسنعلی روستای کچپ‌محله مورد بهره‌بردرای قرار گرفته و کلنگ توسعه حسینیه روستای سفیدکوه هزارجریب نکا انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴