تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۹۷۵۶۷
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در دوران تحریم و شرایط سخت کشور از نظر تامین دارو درخواست توقف فعالیت داروخانه‌های جمعیت هلال احمر اقدام اشتباهی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،همایون هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در ارومیه در ارتباط با درخواست انجمن داروسازان برای توقف فعالیت داروخانه‌های جمعیت هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها با توجه به غیردولتی بودن این جمعیت در تامین تعدادی از داروها نقش اساسی داشته و درخواست این انجمن در شرایط حاضر اقدام اشتباهی است.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر برحسب رسالتی که دارد یک مجموعه مردم‌محور بوده و ربطی به دولت ندارد، افزود: این جمعیت در بخش تامین داروهای تک‌نسخه‌ای در سال‌های گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با جمع‌آوری دارو‌خانه‌های جمعیت هلال احمر عنوان کرد: چرا که در شرایط فعلی کشور این جمعیت به شبکه‌های تامین دارو در خارج از کشور متصل بوده و منابع بسیار خوبی نیز در اختیار دارد که می‌تواند بخشی از نیا‌زهای دارویی کشور به ویژه داروهای تک‌نسخه‌ای را تامین کند.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در طول ۴۰ سال گذشته توسعه یافته و به نهاد خدمت‌رسان موثری در کشور تبدیل شده است، ادامه داد: بها دادن به بخش‌های غیردولتی و توقف داروخانه‌‌هایی که توسط جوانان این کشور به زحمت راه‌اندازی شده خواسته‌ مشروعی نیست بلکه باید از این جوانان حمایت کرد.
هاشمی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی از جمله انجمن داروسازان اقدام ارزشمندی است، تصریح کرد: اما این حمایت‌ها نباید به گونه‌ای باشد که باعث شود اقدامات یک نهاد تاثیرگذار در کشور مانند جمعیت هلال احمر با تجربه و کارایی بسیار محدود شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲