کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشگاهیان بیانیه گام دوم رهبر انقلاب را به گفتمان عمومی جامعه تبدیل کنند

1 مرداد 1398 ساعت 9:50

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب با تاکید بر اینکه دانشگاهیان بیانیه گام دوم رهبر انقلاب را به گفتمان عمومی جامعه تبدیل کنند، گفت: بیانیه گام دوم در دانشگاه‌ها نباید به صورت تشریفاتی صرفا جهت رفع تکلیف برای واحدها، نها و تشکل‌ها باشد.


به گزارش بلاغ،محمدصادق نبائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در تبریز در پاسخ به این سوال که مقام معظم رهبری بهمن‌ ماه سال گذشته در بیانیه‌ای به عنوان «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران به تبیین دستاوردهای شگرف 40 سال گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌ منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.

در این راستا دانشگاهیان در تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب» چه نقش اساسی می‌توانند، داشته باشند، اظهار داشت: برای ساختن ایران اسلامی در راستای بیانیه مقام معظم رهبری قشر دانشگاهی که از بخش‌های مختلف همچون نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی تشکیل شده باید ابتداً از حالت برگزاری برنامه‌های روتین تشریفاتی که صرفا جهت رفع تکلیف باشد و گزارش عملکردی برای مراتب بالا فرستاده شود خارج شده و پرهیز کنند.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه همه دانشگاهیان و در این میان تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها باید بیانیه گام دوم انقلاب را به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل کنند، تصریح کرد: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از متخصصان در این راستا می‌توان ضمن تبیین این بیانیه؛ نتیجه را به صورت عامه فهم در اختیار عموم جامعه قرار داد.
 

بیانیه گام دوم نباید به صورت تشریفاتی صرفا جهت رفع تکلیف باشد

این فعال دانشجوی دانشگاه بناب در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سوال که در این بیانیه توجه زیادی به جوانگرایی شده، در این راستا نقش دانشجویان را چگونه تحلیل می‌کنید، خاطرنشان کرد: برای تبدیل شدن بیانیه گام دوم به گفتمان عمومی و مطرح در سطح دانشگاه‌ها، مسوولیت و بار بیشتر این مهم بر دوش دفتر نهادهای رهبری در دانشگاه‌هاست.

به گفته وی، چرا که برای طی این مسیر و به‌خصوص روشن شدن مسیر باید نقشه راهی تنظیم شود و در اختیار دانشگاهیان و تشکل‌های دانشجویی قرار بگیرد تا از ظرفیت‌های دانشجویی به خوبی استفاده شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب تاکید کرد: قدم اول برای جوانگرایی باید از بین نسل جوانی شروع شود که فردا مدیران حوزه‌های مختلف کشور می‌شوند و باید این تفکر و باور ذهنی در قشر دانشجویان که جوانان جامعه هستند، به‌وجود آید که رد پیچ و خم‌های اجتماعی امروز کشور به باور توانایی‌های خودشان بستگی دارد و همواره در زمینه‌های مختلف راهکارهای برون‌رفت از مشکلات از سوی جوانان داده شده نه از طرف مدیرانی که تاریخ بازنشستگی‌شان هنوز معلوم نیست!

وی اضافه کرد: دانشجویان اگر به این باور جمعی برسند می‌توان گفت، توجه لازم به این بُعد می‌شود اما تلاش مضاعفی هم حتما نیاز خواهد بود.
 

دانشگاهیان بیانیه گام دوم رهبر انقلاب را به گفتمان عمومی جامعه تبدیل کنند

این فعال دانشجوی استان در ادامه در پاسخ به این سوال اینکه روسای دانشگاه‌ها برای تحقق«گام دوم انقلاب» در برنامه‌های خود چه رویکردی می‌توانند، داشته باشند، یادآور شد: روسای دانشگاه‌ها امروز در جایگاهی هستند که باید جداگانه برای تحقق گام دوم انقلاب به اندازه ظرفیت حوزه مدیریتی خود تلاش کنند.

به گفته وی، روسای دانشگاه‌ها از برنامه‌هایی که تشکل‌های متعهد انقلابی برای تبیین بیانیه بر روی میز می‌آورند، حمایت کافی و وافی را از آنها  داشته باشند و این تشکل‌ها را بازوی حمایتی خود بدانند نه رقیب فعالیتی و مهم‌تر اینکه حتما باید مانع از دخالت سلایقی شوند که علاقه‌ای به تبیین گام دوم انقلاب ندارند .


کد مطلب: 397565

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397565/دانشگاهیان-بیانیه-گام-دوم-رهبر-انقلاب-گفتمان-عمومی-جامعه-تبدیل-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com