تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۳۹۷۵۶۴
امام جمعه رودیان گفت: ایران به سیاست «تبعیت همراه با تحقیر» غربی‌ها تن نمی‌دهد و مسؤولان کشور باید در سیاست خارجی تابع قرآن و اسلام باشند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام‌ عباس معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار استان سمنان اظهار کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید با توجه به این آیه مبارکه از قرآن کریم باشد که می‌فرماید «لَن تَرْضَی عَنک الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ».
وی ادامه داد: خداوند متعال خطاب به رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرماید که مسأله یهود و نصاری این‌گونه نیست که در تعامل، با شما کنار بیایند و راضی شوند؛ رضایت آنها تا جایی است که بر شما تسلط پیدا کنند و تابع آنها باشید و این تبعیت همراه با تحقیر است؛ بدون اینکه اقتداری داشته باشید.
امام جمعه رودیان تصریح کرد: غربی‌ها با ظاهرسازی در راه نیل به اهداف خود قدم برمی‌دارند و هرگز راضی به تأمین منافع ایران اسلامی نمی‌شوند.
معصومی با اشاره به اینکه ترامپ چند وقت پیش گفته بود که رهبران فعلی ایران می‌توانند در آینده کشور توسعه‌‌یافته داشته باشند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری این حرف‌ها را به فتنه سیاسی تعبیر کردند؛ ترامپ طوری صحبت می‌کند که با شما کاری نداریم و دنبال براندازی نیستی؛ اما اصل هدف آنها، نابودی نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه در سیاست خارجی و رابطه با غربی‌ها باید تابع قرآن و اسلام باشیم، تصریح کرد: تجربه 40 ساله نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که به لبخند دشمن نباید دل بست.
امام جمعه رودیان با تأکید بر اینکه برخی کشورها واضح گفته‌اند ما دست‌بردار رژیم صهیونیستی نیستیم و شما هم خیلی به ما دل نبندید، اضافه کرد: واقعیت این است که غربی‌ها منافع خود را می‌بینند؛ اگر اعتراف به این امر هم نکنند، باز مواضع آنها را می‌شناسیم و تکلیف خودمان را می‌دانیم.
معصومی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، تصریح کرد: این امر واقعیتی منطبق با دستورات قرآن کریم است که آمریکا را باید شیطان بزرگ بدانیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی گفته شده که هر زمان دیدید دشمن به شما گرایش و تمایل پیدا کرد، در اصول و اعتقاداتتان شک کنید، اظهار کرد: رفتارهای امروز دشمن در اراده ملت ما تأثیری ندارد؛ زیرا دشمن به تعهدات خود پایبند نیستند و دولتمردان غربی نسبت به ملت خودشان هم هیچ تعهد و رحمی ندارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲