تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۳۹۷۵۵۹
مشخص نیست جمشید تقی زاده براساس چه تبصره‌ای به عنوان معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش معرفی شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، از همان ابتدای زمزمه حضور جمشید تقی‌زاده به عنوان معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش، یک جمله در مورد وی مطرح شد؛ "تقی‌زاده چگونه دوباره به عرصه مدیریت ورزش بازگشته است؟"

* مدیرعامل بازنشسته در وزارت ورزش!

جمشید تقی‌زاده که پیش از این به عنوان معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کرد، 30 دی‌ماه سال 96 از سوی علی ربیعی وزیر کار به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی معرفی شد. حضور تقی‌زاده در صندوق بازنشستگی از همان ابتدا با حاشیه‌هایی همراه بود. وی بعد از انتصابش به عنوان مدیرعامل صندوق، دست به تغییراتی در بدنه صندوق بازنشستگی زد و انتصابات عجیب و غریبی داشت که سرو صدای زیادی به پا کرد. حضور تقی زاده در این پست و انتصابات خاص با حمایت برخی از چهره های ذی نفوذ در مجلس و هیات دولت، حاشیه های فراوانی به همراه داشت و حتی پای شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را وسط کشید.

حاشیه‌های مدیرعامل صندوق به انتصابت عجیب و غریبش ختم نشد و بازنشستگی وی با وجود ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها، بازهم تقی‌زاده را در رأس خبرهای مهم رسانه‌ها قرار داد. آبان‌ماه سال گذشته بود که قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در مجلس تصویب و به همه دستگاه‌های اجرایی دستور داده شد تا این قانون را اجرایی کنند. بعد از انتشار فیش حقوق جمشید تقی‌زاده، مشخص شد وی سال 87 بازنشسته شده هرچند وی زیر بار این موضوع نرفت و تا مدت‌ها در پست خود به عنوان مدیرعامل صندوق فعالیت داشت.

 بر اساس مدارک موجود، تقی زاده که در تاریخ 1 شهریور ماه سال 58 به استخدام دولت در آمده، در سال 87 بازنشست شده است. وی مدعی است که پس از چندی اعاده به کار شده و به همین دلیل می تواند، با سیستم های دولتی ادامه همکاری داشته باشد، در حالی که بر اساس اعلام صریح قانون، حتی افرادی که پیش از تصویب این قانون اعاده به کار داشته اند نیز باید از سمت خود کنار بروند.

فروردین ماه امسال بود که بالاخره با قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تقی‌زاده از مدیرعاملی صندوق کنار رفت. اگرچه گفته می شود که تقی زاده نامه بازگشت به کار گرفته اما واقعا حضور او تا این اندازه حیاتی بوده که برای یک بازنشسته، نامه بازگشت به کار صادر شود؟ آیا هیچ نیروی جوانی توانایی حضور در این پست و انجام وظیفه را نداشته است؟ 

* رفت و آمد مدیران مختلف برای پست معاون پارلمانی

بعد از استعفای امیررضا خادم از معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش، زمزمه حضور هادی حسینی در این معاونت مطرح شد. اگرچه حضور حسینی سال گذشته در رسانه‌ها مطرح شد، اما وزیر ورزش و جوانان در جریان امضای نمایندگان مجلس برای استیضاح، 15 اردیبهشت‌ماه امسال، حکم حسینی را به عنوان معاون پارلمانی صادر کرد هرچند این حضور یک ماه و نیم بیشتر طول نکشید و وی با بهانه مسائل شخصی 21 خرداد استعفای خود را از این پست اعلام کرد.

بعد از مدتی کمتر از یک ماه، تیرماه زمزمه حضور جمشید تقی‌زاده برای معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان‌ها وزارت ورزش مطرح شد، هر چند برخی‌ها اعتقاد داشتند تقی‌زاده بازنشسته است و موضوع معاونت وی در وزارت ورزش شایعه رسانه‌هاست هر چند وزیر ورزش در تاریخ 27 تیرماه حکم تقی‌زاده را صادر کرد تا این مدیرعامل بازنشسته و حاشیه‌ساز کارش را در وزارت ورزش و جوانان آغاز کند.

تقی‌زاده که پیش از این سابقه طولانی در عرصه مدیریت ورزشی داشته و به عنوان مدیرکل تربیت‌بدنی استان‌های تهران و آذربایجان شرقی مدیریت کرده. مسئول مرکز توسعه ورزش حرفه ای سازمان تربیت بدنی، رئیس کمیسیون ماده پنج در امور باشگاههای کشور، رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد، سرپرست فدراسیون ژیمناستیک و نایب رئیس کنفدراسیون آسیا و رئیس مرکز غرب آسیا، عضوهیأت مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، عضو هیأت مدیره صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان و... از جمله سمت های ورزشی تقی زاده بوده و از آن دوران نیز ابهاماتی هنوز بر جای مانده و حالا دوباره با حکم وزیر به عرصه مدیریت ورزشی باز می گردد. 

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب جمشید تقی‌زاده به عنوان معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش درباره حاشیه‌هایی که وی در زمان مدیرعاملی صندوق بازنشستگی داشته، به فارس گفت: اگر تقی‌زاده بازنشسته است، نباید معاون وزیر شود در این خصوص دیوان محاسبات باید دستور بررسی بدهد اما انتخاب معاون از اختیارات وزیر ورزش است.
وی درباره حواشی که پیرامون تقی زاده وجود دارد، افزود: اگر تقی‌زاده تخلفی کرده باشد، باید این موضوع بررسی شود اما وزیر ورزش می‌توانست برای این پست از قهرمانان بنام و مدال‌آوران جهانی و المپیک استفاده کند. او همچنین می‌توانست از مدیران کل فعال استانی نیز استفاده کند.

مسعود سلطانی‌فر امسال با چالش‌های زیادی به خاطر فوتبال روبه‌رو بود به طوری که نمایندگان مجلس با امضاهای متعدد به دنبال استیضاح وزیر ورزش بودند هر چند این موضوع با گذشت زمان و توضیحات وزیر درباره اتفاقات پیش آمده در فوتبال ختم بخیر (!) شد و به پایان رسید. برخی از منابع موثق حتی حضور تقی زاده در این پست و بازگشت دوباره او به عرصه مدیریت ورزش را، نتیجه همین ختم به خیری ماجراهای استیضاح می دانند و از توافقات پشت پرده صحبت می کنند. آنچه می تواند این انتصاب را بیش از پیش در پرده ابهام قرار دهد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲