تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۳۹۷۵۵۶
از 16 تیر ماه تاکنون نزدیک به 7500 مورد مراجعه زائران ایرانی به سه درمانگاه و یک مطب در مدینه منوره ثبت شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره اعلام کرد: از 16 تیر ماه تاکنون نزدیک به 7500 مورد مراجعه زائران ایرانی به سه درمانگاه و یک مطب ثبت شده و مراجعه کنندگان تحت درمان قرار گرفتند.

ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه آمده است: از این تعداد حدود 1700 نفر به درمانگاه تخصصی و بقیه به درمانگاه عمومی مراجعه کردند.

به گفته مسئولان این ستاد، اغلب مراجعات به دلیل دردهای عضلانی، آلرژی و  سرماخوردگی بوده و خوشبختانه مشکل و بیماری خاصی گزارش نشده است.

در طول حج 98 سه درمانگاه در هتل های (راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه) و یک مطب در هتل بهاءالدین در ضلع شمالی حرم نبوی، فعال خواهد بود.

بخش‌های مختلف درمانگاههای مستقر در این سه هتل به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی هستند و در درمانگاه ها سرم تراپی و تزریقات نیز انجام می شود.

تعداد افرادی که تاکنون برای دریافت برخی خدمات به مراکز درمانی سعودی معرفی شدند، 43 مورد گفته شده است. همچنین به جز یک بیمار همه این افراد به کاروان های خود بازگشتند.

براساس این گزارش بیمارانی که نیاز به خدمات درمانی و مراقبت های بیمارستانی داشته باشند، با هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان، برای رسیدگی و درمان به بیمارستان های مدینه منتقل می شوند و پزشک اعزام (آشنا به زبان عربی) برای هماهنگی با مراکز درمانی کشور میزبان پیش بینی شده است. 

خدمات پزشکی به زائران ایرانی قرار است تا آخرین روز حضور آنها در مدینه قبل و بعد ادامه یابد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲