کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگرانی کشاورزان از قصه تلخ نرخ پایین محصولات؛

افت شدید قیمت خیار و کدو در مازندران/قیمت تمام شده کمتر از 1000 تومان

1 مرداد 1398 ساعت 0:52

کشاورزان استان مازندران در سال جدید با همتی بیش از پیش دست به کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله خیار و کدو زدند اما قیمت تمام شده هر دو محصول در میدان تره بار هزار تومان و شاید کمتر است که حتی پاسخگوی هزینه‌های کاشت نیست.


به گزارش بلاغ، کشاورزان استان مازندران در سال جدید با همتی بیش از پیش دست به کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله خیار و کدو زدند.

این دو محصول هم اکنون در بخش چهاردانگه ساری به وفور در حال برداشت است، ولی دو هفته‌ای است که کاهش چشمگیری در بخش عرضه این محصولات به چشم می‌خورد به‌طوری که نگرانی اکثر کشاورزان را به‌دنبال داشت.

قیمت تمام شده هر دو محصول در میدان تره بار هزار تومان و شاید کمتر است که حتی پاسخگوی هزینه‌های کاشت نیست.

این در حالی است که عرضه این دو محصول به‌خصوص خیار در بازار و میوه فروشی‌ها دو یا سه برابر این قیمت است.

کشاورزان استان از زحمتکش‌ترین اقشار این استان هستند، با توجه به افزایش قیمت‌ها و بیداد کردن گرانی در همه حوزه‌ها، اکنون شاهد کاهش شدید قیمت این دو محصول هستیم از این رو به سراغ رئیس اتجادیه میوه و تره بار مرکز مازندران رفتیم.

امیرحسین فخرآوران در این باره گفت: درحال حاضر شاهد قیمت پایین محصول خیار در بازارهای مازندران هستیم که این موضوع نگرانی‌های بسیاری به‌دنبال داشت.

وی اضافه کرد: اختصاص سطح زیاد کشت و فراوانی و عرضه زیاد آن در بازار موجب کاهش قیمت خیار به پایین‌ترین حد ممکن شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران بیان کرد: کشاورزانی که زمین خود را به کشت خیار اختصاص دارند با توجه به قیمت پایین به شدت نگران هستند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در این خصوص، گفت: موضوع مهم در بازار بحث عرضه و تقاضا است که قیمت محصول را تعیین می‌کند.

در پایان طی نظرسنجی که از بسیاری از کشاورزان داشتیم، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده از تعداد کشاورزانی که به کشت محصول کدو و خیار روی می‌آورند کاسته شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 397535

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397535/افت-شدید-قیمت-خیار-کدو-مازندران-تمام-شده-کمتر-1000-تومان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com