تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۳۹۷۵۳۴
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جویبار گفت: جلسه شورای فرهنگ عمومی جای اختلاف و دعوا نیست بلکه جای هم افزایی است تا بتوانیم سیاست‌ها و تصمیمات مناسب و درستی را در بخش فرهنگ شهرستان اجرایی کنیم.
۰
plusresetminus
جلسات شورای فرهنگ عمومی جای اختلاف و دعوا نیست
به گزارش بلاغ، محمد فوقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیا شهرستان جویبار اظهار کرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی جای اختلاف و دعوا نیست بلکه جای هم افزایی است تا بتوانیم سیاست‌ها و تصمیمات مناسب و درستی را در بخش فرهنگ شهرستان اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در سال 95 و 96 در مورد وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی پیمایشی صورت گرفته است اظهار کرد: این پیمایش با جامعه آماری 60 هزار نفر زیر 40 سال و در 80 نقطه شهرستان جویبار، در 92 صفحه چاپ و منتشر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جویبار تصریح کرد: در شهرستان جویبار با هرم سنی جوان وظیفه سنگینی را بر دوش داریم.

فوقی افزود: 48 درصد افراد پاسخ دهنده در این پیمایش مرد، 51 درصد زن بوده‌اند که سن 18 سال به بالا داشتند.

وی به یکی از نکات مهم این پیمایش اشاره و عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی پیمایش ها این است که در بٌعد نظری هستند اما در این پیمایش رفتار مردم جویبار نیز مورد بررسی قرار گرفته است و تصویر واقعی از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی ارائه می‌دهد تا مسئولین بتوانند تصمیم‌سازی عقلانی داشته باشند.

قربان متولی دبیر ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر دراین جلسه وضعیت حجاب در شهرستان جویبار را رضایت‌بخش ندانست و بیان کرد: اگر بخواهیم وضعیت حجاب و پوشش جویبار را نسبت به سال گذشته مقایسه کنیم وضعیت رضایت‌بخش نیست و بدحجابی افزایش پیدا کرده است.

وی بابیان اینکه قانون امربه معروف و نهی ازمنکر به یک قشر خاص اختصاص ندارد گفت: همه باید مجری این قانون باشند و باید از مردم برای اجرای این قانون حمایت کرد.

دبیر ستاد احیا جویبار تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در این بخش ترویج بی‌تفاتی نسبت به منکرات و عادی سازی آن است.

متولی با بیان اینکه امسال 18 دستگاه اجرایی گزارش و پیشنهاداتی به مناسبت هفته عفاف و حجاب ارائه دادند اظهار کرد: 117 برنامه به مناسبت این هفته اجرا شد که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

سید جواد حسینیان جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جویبار در این جلسه اظهار کرد: باید در بحث فرهنگی خردجمعی وجود داشته باشد ولی در هفته عفاف و حجاب به جز سپاه و چند دستگاه دیگر پای کار بودند و مابقی دستگاه‌ها همراهی نکردند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید حضور پررنگی در برنامه‌های فرهنگی داشته باشند گفت: در ساحل برنامه‌های فرهنگی متعددی هر هفته پنجشنبه و جمعه و اعیاد و مناسبت‌ها برگزار می‌شود که در روزهایی 2 هزار نفر استقبال کننده دارد.

سیدعلی اسد فرماندار شهرستان جویبار در جلسه فرهنگ عمومی و ستاد احیا بیان کرد: ابتدا باید امربه معروف و نهی ازمنکر از خودمان شروع کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل احیای دین امربه معروف و نهی ازمنکر است افزود: باید با زبان شیرین و روش مطلوبی امربه معروف و نهی ازمنکر کنیم.

آیت الله محمدتقی نادعلیزاده امام جمعه جویبار اظهار کرد: اگر برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم میزان فروش و مصرف موادمخدر بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به ایجاد نشاط در جامعه بیان کرد: نشاط مردم فقط کنسرت رفتن نیست بلکه راه‌های بسیار زیادی برای ایجاد نشاط در جامعه وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴