کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد

کشت مجدد برنج در 20 هکتار از شالیزار‌های مازندران/امسال محدودیت کشت نداریم

31 تير 1398 ساعت 14:31

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران از کشت دوباره برنج در بیش از ۲۰ هکتار از شالیزار‌های استان تاکنون در استان خبر داد.


ابراهیم قربان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه نشاء اول برنج در زمین‌های شالیزاری استان، از اواخر فروردین آغاز شد، اظهار کرد: از اواخر تیرماه بیش از ۲۰ هکتار از شالیزار‌های استان، دوباره زیر کشت برنج رفت.

وی با بیان اینکه محدودیت کشت امسال نداریم و از منابع آبی خوبی بهره‌مند هستیم، افزود: شالیکاران در مصرف آب مدیریت کنند و آبیاری به صورت تناوبی انجام دهند.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران عملیات ابیاری تناوبی انجام شد که در مصرف آب صرفه جویی و افزایش محصول تاثیر گذار است.

قربان نژاد با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالی‌های استان برداشت شده است، افزود: کشاورزان در سطح ۱۵ هکتار پرورش رتون را انجام دادند.

فرزین فرهادی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: ۹۶۵ هکتار از شالیزار‌های مازندران در حال انجام عملیات تجهیز و نوسازی است که همه طرح‌ها عملیات خاکی آن‎ها به میزان ۷۵ درصد به اتمام رسیده و ۲۵ درصد باقی مانده شامل عملیات شن‌ریزی بوده که بعد از برداشت کشت اول انجام می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 397529

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397529/کشت-مجدد-برنج-20-هکتار-شالیزار-های-مازندران-امسال-محدودیت-نداریم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com