تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۳۹۷۵۱۱
جانشین فرمانده نیروی زمینی آجا از تحول در این نیرو خبر داد و گفت: این نیرو تهدیدات علیه کشورمان را لحظه‌ای رصد کرده و متناسب با آن ساختار خود را تغییر می‌دهد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،امیر نعمتی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه ارشد نظامی قدیم و جدید مناطق فارس و کهکیلویه و بویر احمد با اشاره به تحول ساختاری در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: طی 2سال به با ترسیم یک هدف 4ساله، به 100درصد اهداف خود رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی تهدیدات دشمن علیه کشورمان را لحظه‌ای رصد می‌کند و ساختار خود را متناسب با این تهدیدات تغییر می‌دهد، بیان داشت: امروز 6تیپ حرفه‌ای به‌صورت تخصصی، جدیدترین آموزش‌های نظامی را فراگرفته و آمادگی خود را حفظ می‌کنند.

نعمتی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با دشمنان غداری مواجه است که هر چه در توان داشته رو کرده‌اند، افزود: برای مواجهه با چنین دشمنانی ایجاب می‌کند که هرلحظه آماده بود لذا کار و تلاش در نیروی زمینی تعطیلی بردار نیست.

جانشین فرمانده نیروی زمینی آجا خاطرنشان کرد: امروز چهره خبیث دشمن برای همه و حتی برای آنان که دلبستگی چندانی به نظام ندارند، آشکار شده است.

وی با اشاره به حساسیت کار در مرکز آموزش علوم و فنون شهید رستمی شیراز و پیشرفت قابل‌ملاحظه آن در سال‌های اخیر ادامه داد: این مرکز یکی از مهم‌ترین مراکز نظامی است که تربیت فرماندهان مانوری ارتش را بر عهده دارد.

نعمتی افزود: وضعیت مرکز آموزش علوم و فنون شیراز نسبت به 3سال گذشته قابل‌مقایسه نیست و در بیشتر شاخص‌ها ازجمله ارتقای اساتید و دانشکده، پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

این فرمانده ارتش خاطرنشان کرد: تربیت فرماندهان اصلی صحنه جنگ بر عهده مرکز آموزش علوم و فنون شیراز است و کارکنان آن باید عزم خود را جزم کرده تا با یک کار جهادی از قافله عقب نمانند.

نعمتی با بیان اینکه ساختار نیروی زمینی ارتش تغییر ساختار داده است، بیان داشت: این تغییر ساختار به جهت پاسخ به نیازهای کشور است لذا 6تیپ حرفه‌ای که به‌عنوان تیپ‌های متحرک هجومی شناخته می‌شوند در این راستا شکل‌گرفته است.

وی ادامه داد: فرماندهان نیروی زمینی با گزارش‌گیری روزانه، هفتگی و ماهانه از سراسر کشور، تمام مسائل را رصد می‌کنند و همین آمادگی و کار جهاد گونه موجب شده تنها در 2سال به 90 درصد اهداف خود به‌صورت کامل دست‌یابیم.

جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: نحوه آموزش در این نیرو تغییرات جدی کرده و مرکز آموزش علوم و فنون شیراز نیز باید خود را با این تغییرات وفق دهد به‌طوری‌که برای آموزش 6تیپ حرفه‌ای برنامه‌های مدون داشته باشد.

نعمتی همچنین به توان داخلی نیروهای مسلح اشاره کرد و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس برای تهیه یک سیم‌خاردار مشکل داشتیم و هیچ کشوری به ما نمی‌داد اما نیروهای ما با تکیه‌بر توان داخلی، ایثار و ازخودگذشتگی و وحدت، امروز کشور عزیزمان را به قدرت منطقه تبدیل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ما زمانی تنها به دنبال بازدارندگی بودیم اما امروز کشورهای دیگر باید برابر ما بازدارندگی ایجاد کنند و این پیشرفت نه در بُعد نظامی بلکه در ابعاد دیگر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز قابل‌دسترسی است.

این فرمانده دفاع مقدس تأکید کرد: ما باوجوداینکه امروز از رویکرد دفاعی خارج‌شده و رویکرد تهاجمی داریم اما هیچ‌گاه به فکر تعرض به هیچ کشوری نبوده‌ایم اما دشمنان ما بدانند که هیچ تعرضی را هم بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.

نعمتی تکیه‌بر توان داخلی و اطاعت محض از فرمانده کل قوا را دلیل پیشرفت کشور از نظر نظامی دانست و افزود: بدون شک عامل اقتدار امروز ما اطاعت بی‌قیدوشرط از رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی در پایان سخنان خود نیز با اشاره به سوابق امیر سرتیپ رضایی فرمانده جدید مرکز آموزش علوم و فنون شهید رستمی شیراز گفت: فرمانده جدید مرکز آموزش علوم و فنون شهید رستمی یکی از ورزیده‌ترین افسران ارتش است که رده‌های متعدد فرماندهی را طی کرده و امروز ارشد منطقه نظامی فارس و کهکیلویه و بویر احمد است.

نعمتی همچنین گفت: امیر جمشیدی فرمانده سابق مرکز مذکور نیز به سمت مشاور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شده است.

در پایان این مراسم، حکم مسؤولیت امیر سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی توسط امیر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به وی اعطا شد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴