تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۳۹۷۴۷۵
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد مجلس شورای اسلامی، مسکن خالی به اندازه کافی در کشور وجود دارد و مهمترین مشکل، در «عرضه» مسکن است که انجام نمی‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،سیدهادی بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در ارومیه، با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی کارشناسان قیمت مسکن 20 درصد کاهش می‌یابد اظهار کرد: دیدگاه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در موضوع مسکن، بحث عرضه و تقاضا نیست بلکه سوداگری و دلالی است.

وی تصریح کرد: اما از نگاه دولت، موضوع به صورت عرضه و تقاضا بوده و در واقع دو دیدگاه متفاوت دولت و مجلس در این زمینه وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: به اعتقاد مجلس شورای اسلامی، مسکن خالی به اندازه کافی در کشور وجود دارد و مهمترین مشکل، در «عرضه» مسکن است که انجام نمی‌شود.

وی افزود: در این رابطه روش‌های مالیاتی مانند مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند پاسخگوی قیمت مسکن باشد و روش عرضه، چندان موثر نیست و دلالان در بین خود خرید و فروش کرده و قیمت مسکن را افزایش می‌دهند و این نظر مرکز پژوهش‌های مجلس است.

بهادری گفت: دیدگاه کمیسیون عمران نیز همین است اما دیدگاه وزارت مسکن این است که تولید را افزایش داده و سالیانه یک میلیون مسکن احداث شود تا مشکل حل شود که روش مناسبی است اما یک سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی نیاز دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز سرمایه‌گذاران چندان رغبتی برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن نداشته و بیشتر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در طرح‌های زودبازده هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین مجلس با عرضه مسکن موافق است، هر چند که نباید مباحث مدیریتی نیز به فراموشی سپرده شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲