تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۹۷۴۴۳
دبیرکل جامعه اسلامی کارگران گفت: هیچ نظارتی از سوی دستگاه‌ها بر روی کالاهای اساسی نیست و به جای اینکه دستگاه‌ها قیمتگذاری کنند، خرده فروشی‌ها قیمت آنان را تعیین می‌کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، احمد کرمی دبیرکل جامعه اسلامی کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار  با انتقاد از چند نرخی بودن برخی کالاهای اساسی در خرده‌ فروشی‌ها اظهار داشت: متأسفانه هیچ نظارتی از سوی دستگاه‌ها بر روی کالاهای اساسی نیست و کالاهای اساسی به جای اینکه از سوی وزارت صنعت و معدن و یا سازمان تعزیرات حکومتی تعیین شود در خرده‌فروشی‌ها از سوی سوپرمارکت‌ها نرخ‌گذاری می‌شود.

وی افزود: سوپرمارکت‌ها به دلیل عدم وجود نظارت کافی سلیقه‌ای بر روی کالاهای اساسی نرخ تعیین می‌کنند به گونه‌ای که صبح، ظهر، بعدازظهر و شب قیمت‌ کالاها با هم متفاوت است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارگران تأکید کرد: البته اینکه سازمان تعزیرات حکومتی هم بخواهد نظارت کنند نیز مشکل حل نمی‌شود بلکه باید نظارت را به خود مردم بسپاریم یعنی سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت و دیگر دستگاه‌ها قیمت اجناس را در یک پایگاه اینترنتی اطلاع‌رسانی کنند و مردم دقیقاً بدانند که قیمت اجناس چگونه است و بعد با آگاهی کامل خرید کنند و بدانند که خرده‌فروشی‌ها قیمت‌ها را چگونه تعیین می‌کنند. در نظارت مردم بزرگترین ابزار عدم مراجعه مجدد به آن خرده‌فروش خواهد بود.

کرمی به چند نرخی بودن قیمت خودرو نیز اشاره و ضمن انتقاد از این موضوع گفت: با توپ به زمین همدیگر انداختند مشکل خودرو حل نخواهد شد. مسئولان از کل‌گویی دست بردارند و جزئیات را برای مردم بازگویی کنند.

وی خاطرنشان کرد: کلی‌گویی‌ها باعث می‌شود ابهامات بیشتری برای مردم به وجود بیاید که پیامدهای آن بسیار تأسف‌بار خواهد بود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما