کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد دبیرکل جامعه اسلامی کارگران از عدم نظارت بر کالاهای اساسی

31 تير 1398 ساعت 11:00

دبیرکل جامعه اسلامی کارگران گفت: هیچ نظارتی از سوی دستگاه‌ها بر روی کالاهای اساسی نیست و به جای اینکه دستگاه‌ها قیمتگذاری کنند، خرده فروشی‌ها قیمت آنان را تعیین می‌کنند.


به گزارش بلاغ، احمد کرمی دبیرکل جامعه اسلامی کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار  با انتقاد از چند نرخی بودن برخی کالاهای اساسی در خرده‌ فروشی‌ها اظهار داشت: متأسفانه هیچ نظارتی از سوی دستگاه‌ها بر روی کالاهای اساسی نیست و کالاهای اساسی به جای اینکه از سوی وزارت صنعت و معدن و یا سازمان تعزیرات حکومتی تعیین شود در خرده‌فروشی‌ها از سوی سوپرمارکت‌ها نرخ‌گذاری می‌شود.

وی افزود: سوپرمارکت‌ها به دلیل عدم وجود نظارت کافی سلیقه‌ای بر روی کالاهای اساسی نرخ تعیین می‌کنند به گونه‌ای که صبح، ظهر، بعدازظهر و شب قیمت‌ کالاها با هم متفاوت است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارگران تأکید کرد: البته اینکه سازمان تعزیرات حکومتی هم بخواهد نظارت کنند نیز مشکل حل نمی‌شود بلکه باید نظارت را به خود مردم بسپاریم یعنی سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت و دیگر دستگاه‌ها قیمت اجناس را در یک پایگاه اینترنتی اطلاع‌رسانی کنند و مردم دقیقاً بدانند که قیمت اجناس چگونه است و بعد با آگاهی کامل خرید کنند و بدانند که خرده‌فروشی‌ها قیمت‌ها را چگونه تعیین می‌کنند. در نظارت مردم بزرگترین ابزار عدم مراجعه مجدد به آن خرده‌فروش خواهد بود.

کرمی به چند نرخی بودن قیمت خودرو نیز اشاره و ضمن انتقاد از این موضوع گفت: با توپ به زمین همدیگر انداختند مشکل خودرو حل نخواهد شد. مسئولان از کل‌گویی دست بردارند و جزئیات را برای مردم بازگویی کنند.

وی خاطرنشان کرد: کلی‌گویی‌ها باعث می‌شود ابهامات بیشتری برای مردم به وجود بیاید که پیامدهای آن بسیار تأسف‌بار خواهد بود.


کد مطلب: 397443

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397443/انتقاد-دبیرکل-جامعه-اسلامی-کارگران-عدم-نظارت-کالاهای-اساسی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com