تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۳۹۷۴۳۶
پیشکسوت داوری فوتبال گفت: مدرس کلاس ناظری داوری ، ایوانف داور دربی پایتخت بود که استقلال 3 بر 2 پیروز شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،علی خسروی در گفت و گو با خبرنگار  در مورد حضورش در کلاس ناظران داوری فوتبال با مدرسی ایوانف از روسیه گفت: کلاس خوب دو روزه ای بود به نظرم اگر کلاس ها در روزهای بیشتری برگزار شود بهتر است. ضمن اینکه این کلاس داوری از قبل هماهنگ شده بود. به نظرم اگر ناظران داوری 3 تا 5 روز در کلاس باشند فکر می کنم که بازدهی بیشتری خواهد داشت.ضمن اینکه اگر ناظران داوری در یک بازی حتی دوستانه به داور نمره بدهند در آنصورت از نظر عملی نیز برای نمره دادن به داوران هماهنگ تر می شوند. زیرا اختلاف نیم نمره هم در ناظری داوری خیلی مهم و تاثیرگذار است.

وی افزود: فصل گذشته من به دلیل مشغله کاری فقط در 4 مسابقه نظارت داوری رفتم و برخی از نظارت هایم را به دلیل این مشغله ها نپذیرفتم. 

داور سابق فوتبال ایران در مورد اینکه تدریس ایوانف چگونه بود گفت: خیلی خوب بود. من ایوانف را از قدیم می شناسم در سال 1384 ایوانف داور دربی پایتخت بود که استقلال 3 بر 2 پیروز شد و گل برتری را هم پیروز قربانی زد. در آن مسابقه من داور چهارم ایوانف بودم. او در تدریس نظارت داوری هم عالی کار کرد. من می خواهم چند توصیه هم به ناظران داوری داشته باشم. اول اینکه وقتی به عنوان ناظر یک داور انتخاب می شوند مسایل شخصی را در نمره دهی به آن داور دخیل نکنند. دوم اینکه ناظران داوری بهتر است براساس عملکرد گذشته یک داور به آن داور نمره ندهند و عملکرد او را به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهند. شاید داوری در گذشته آمادگی جسمانی خوبی داشته ولی اکنون اینگونه نیست و یا برعکس.

خسروی ادامه داد: برخی ناظران با داوران رودربایستی دارند که نباید اینگونه باشد و باید مسایل را به داوران در پایان مسابقه بیان کنند چه زمانی که داوران جوان و جویای نام هستند چه زمانی که داوران ممتاز و بین المللی را نظارت می کنند. ایوانوف هم مسایل را به زبان خیلی ساده بیان کرد و نکات بسیار مفیدی را بیان کرد. البته من چون رئیس کمیته داوران استان همدان هستم و مشغله کاری  هم زیاد بود فقط در یک روز از این کلاس دو روزه حاضر شدم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲