تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۳۹۷۳۹۱
معاون نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران از شناسایی بیش از 51 هزار تخلف در بازار در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.
۰
plusresetminus
شناسایی بیش از 51 هزار تخلف طی سه ماهه امسال در بازار مازندران
به گزارش بلاغ، حسین اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: نظارت بر بازار، تنها محدود به گران‌فروشی نیست و نظارت بر عرضه و توزیع متناسب با نیاز بازار از اولویت‌هایی است که اعمال آن، از افزایش قیمت بی‌دلیل کالاها جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در استان مازندران کار نظارت و بررسی بر بازار بدون وقفه در حال اجرا است.

معاون نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در سه ماه اول 98، طبق بازرسی‌های انجام شده در بازار 51 هزار و 500 مورد تخلف شناسایی شد که 4 هزار و 600 مورد پرونده تخلف تشکیل شد.

این مسؤول اضافه کرد: 3 هزار و 750 مورد گران‌فروشی اعلام شد که بیشترین عناوین تخلف شامل؛ 36 درصد تمام کالاها، 31 درصد عدم درج قیمت و 24 درصد تخلفات دیگر بوده که به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال است.

اصغرزاده خاطرنشان کرد: در حوزه آرد و نان 4 هزار و 160 مورد بازرسی انجام و461 واحد متخلف شناسایی شد، در حوزه مصالح ساختمانی هزار و 213 مورد بازرسی انجام و821 تخلف شناسایی شد.

وی بیان کرد: در حوزه نهاده‌های کشاورزی هزار و 59 مورد بازرسی انجام شد و 14 مورد تخلف شناسایی شد؛ در حوزه قاچاق هزار و 88 مورد بازرسی انجام و 850 واحد متخلب شناسایی شد.

معاون نظارت و بازرسی صمت مازندران گفت: در سه ماه اول بیش از هزار و 550 گزارش مردمی دریافت شد که بیشتر از طریق تماس تلفنی با سامانه 124 بود.

اصغرزاده یادآورشد: در بخش برنج 949 مورد بازرسی صورت گرفت و بیش از 18 واحد متخلف شناسایی شد، در حوزه میوه هزار و 130 بازرسی صورت گرفته و 280 پرونده متخلف تشکیل شد، در بخش لبنیات هزار و 587 بازرسی صورت گرفت و 120 پرونده تخلف تشکیل شد، در بخش مواد پروتئینی 2 هزار و 960 مورد بازرسی انجام و 181 مورد پرونده تخلف تشکیل شد.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان گفت: در حال حاضر افزایش قیمت در بخش قیمت مصوب شده سیمان، روغن موتور و فرآورده‌های لبنی را شاهدیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷