کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نخستین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی بانوان آغاز به کار کرد

30 تير 1398 ساعت 13:10

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به افتتاح نخستین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بانوان زنجان گفت: این مرکز دارای ظرفیت اسمی 60 نفری است.


به گزارش بلاغ، محمد محمدی‌قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در زنجان اظهار کرد: همزمان با هفته بهزیستی برنامه‌های متعددی توسط بهزیستی استان اجرایی شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به افتتاح نخستین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بانوان زنجان اضافه کرد: این مرکز دارای ظرفیت اسمی 60 نفری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 21 معتاد برای ترک اعتیاد در این مرکز حضور دارند، افزود: این مرکز قبل از افتتاح رسمی فعالیت خود را برای بازتوانی بانوان معتاد آغاز کرده بود.

محمدی‌قیداری در ادامه آمار کل مراکز بازتوانی فعال در استان را 28 باب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 28 مرکز بازتوانی و بهبودی معتادان در استان زنجان فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه از کل مراکز بازتوانی فعال در استان زنجان 14 مرکز اقامتی، 12 مرکز سرپایی و یک مرکز کاهش گذری آسیب و یک مرکز شلتر (سرپناه) در حال ارائه خدمات درمانی به معتادان است، گفت: همچنین از 14 مرکز اقامتی موجود 13 مرکز مختص آقایان و یک مرکز مختص به بانوان با اختلال سوء مصرف مواد  است.

وی در ادامه دیگر افتتاحات هفته بهزیستی را ششمین مرکز شبانه روزی توانبخشی و مراقبتی معلولین ذهنی عنوان کرد و گفت: این مرکز شبانه‌روزی  با ظرفیت اسمی 50 و ظرفیت یارانه‌ای 30 نفر آغاز به کار کرده است.

محمدی‌قیداری با اشاره به اینکه معلولان ذهنی شدید، خیلی شدید و معلولانی که به تشخیص کمیته پذیرش، شرایط پذیرش در مرکز روزانه را ندارند در این مرکز پذیرش می‌شوند، اضافه کرد: گسترش و ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، مراقبتی به گروه هدف از جمله اهداف فعالیت این مراکز است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 مرکز روزانه و 10 مرکز شبانه‌روزی در حوزه توانبخشی فعال است، اضافه کرد: همچنین 6 مرکز  نیز برای نگهداری شبانه‌روزی معلولین کم توان ذهنی در استان فعالیت دارد.


کد مطلب: 397370

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397370/نخستین-مرکز-اقامتی-بهبود-بازتوانی-بانوان-آغاز-کار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com