تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۳۹۷۳۴۸
وزیر ورزش عربستان از کمک مالی 11 تا 20 میلیون یورویی برای باشگاه‌ها در فصل پیش رو خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،باشگاه‌های فوتبال عربستان و تیم ملی این کشور از سال‌های دور یکی از رقیبان دیرینه فوتبال ملی و باشگاهی وطنی به حساب می‌آیند و همواره جدال نمایندگان کشورمان مقابل سعودی‌ها برای ما حائز اهمیت بوده است.

کشورهای عربی بخصوص عربستان طی سال‌های گذشته در بخش فوتبال با سرمایه‌گذاری‌های کلان سعی در افزایش کیفی داشته‌اند و از هزینه‌های گزاف پرهیز نکرده‌اند.در چند سال اخیر شاهد حضور ستاره‌های گرانقیمت در باشگاه‌های عربستان از جمله جووینکو و گومیس با مبالغ نجومی در الهلال عربستان تا دیگر تیم‌ها هستیم اما با این وجود آنها توفیق چندانی در جام‌ملت‌های آسیا و حتی لیگ قهرمانان آسیا نداشته‌اند.

بر اساس خبر رسانه فوتبال آرنا، در همین راستا در آخرین تحولات رخ داده خبر می‌رسد،  وزارت ورزش فوتبال عربستان برای تقویت تیم‌های باشگاهی بودجه کلانی را در نظر گرفته است و از فصل جدید به باشگاه های عربستان سعودی مبلغ 11 میلیون یورو کمک مالی می شود تا کمبودها خود در بخش سخت افزار و نرم افزاری را برطرف کنند.

وزیر ورزش عربستان در این باره گفت:  به تازگی بحران اقتصادی باشگاه ها را تا حدی در فشار قرار داده است. بعضی از باشگاه ها به علت بدهی‌ها به بازیکنان فوتبال و مدیران، مشکلاتی  را دارند و به همین دلیل جرایم و محرومیت‌های به خصوص از جانب بازیکنان خارجی از سوی فیفا شامل باشگاه‌ها می‌شود و احتمالا قانون جدید برای حضور بازیکنان خارجی در لیگ عربستان وضع خواهد شد تا باشگاه‌ها با محدودیت‌های بازیکن خارجی به خدمت بگیرند.

عبدالعزیز ترکی آل شیخ  وزیر ورزش ،اظهار داشت: این محدودیت‌ها در حال بررسی است و  از فصل آینده اجرایی خواهد شد.در مقابل برای هر باشگاهی نسبت به شرایط از مبلغ 11 تا 20 میلیون یورو کمک مالی صورت خواهد گرفت.البته نمایندگان بین‌اللملی به خصوص حاضرین در لیگ قهرمانان آسیا در اولویت هستند.

درچند فصل اخیر استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا همواره مقابل نمایندگان فوتبال عربستان مصاف‌های سخت و نفس‌گیری را به نمایش گذاشته‌اند و با اتفاقات جدید که در بخش مالی برای سعودی‌ها پیش آمده باید دید این تقابل‌ها در چه سطحی برگزار خواهد شد.گرچه عربستانی‌ها همواره با قدرت پول ستاره‌های خارجی لیگ را وسوسه کرده و به راحتی به لیگ خود برده‌اند.در آخرین مورد می توان به حضور برانکو در الاهلی عربستان اشاره کرد.

در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 14 مرداد ماه ذوب‌آهن اصفهان نماینده فوتبال ایران به مصاف الاتحاد عربستان خواهد رفت.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما