کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عدم تأمین بودجه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی

29 تير 1398 ساعت 21:00

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با وجود آنکه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی را فراموش نکرده‌ایم اما همچنان بودجه مربوط به فعالیت آنها تأمین نشده است.


به گزارش بلاغ،ابوالحسن فیروزآبادی بعدازظهر امروز در نشست خبری که در نمایشگاه الکامپ و به مناسبت امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شورای عالی فضای مجازی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد، گفت: در این شورا الزامات مربوط به تعاریفی نظیر شبکه ملی اطلاعات و پیاده‌سازی آن براساس سند تهیه شده و وزارت ارتباطات نیز مؤظف به پیاده‌سازی این الزامات است.

وی افزود: در دور دوم فعالیت این شورا نقشه راهی برای کامل شدن شبکه ملی اطلاعات تهیه شد که وزارت ارتباطات برای تهیه نقشه راه مورد نظر فعالیت می‌کند تا در مرحله آخر معماری نهایی شبکه ملی اطلاعات براساس نقشه راه وزارت ارتباطات کامل شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه بیان کرد: پس از تدوین نقشه راه و تکمیل معماری شبکه ملی اطلاعات می‌توان خروجی‌های این پروژه را دریافت کرد و به این ترتیب می‌توانیم میزان مواردی نظیر اتصال فضای مجازی در داخل کشور، ترافیک‌های داخلی و خارجی و پلت‌فرم‌های داخلی را مورد ارزیابی قرار دهیم، البته اشکالاتی در این حوزه وجود دارد که نداشتن شاخص‌های ارزیابی مناسب باعث آن شده است.

فیروزآبادی تصریح کرد:‌ یکی از مواردی که بارها از ما سؤال شده است درباره حمایت و عدم حمایت از پیام‌رسان‌های بومی است، باید تأکید کنم که این شبکه‌های بومی فراموش نشده‌اند اما بودجه مربوطه برای آنها و فعالیت‌شان تأمین نشده است. بنا بود به پیام‌رسان‌‌های بومی دیتاسنتری داده شود و اسناد مناقصه نیز توسط وزارت ارتباطات تهیه شده اما به دلیل عدم تأمین بودجه حمایت از این پیام‌رسان‌‌ها به طور کامل انجام نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات پیشرفت خوبی داشته اما بدون تکمیل شدن معماری آن نمی‌توانیم شاخص‌های مناسب را ارائه کنیم و اگر این همکاری به طور کامل مشخص شود می‌توان با اعداد و ارقام گفت که چه میزان از این طرح در کشور اجرا شده است اما در حال حاضر بهتر است درباره آن اظهارنظری نکنیم.


کد مطلب: 397323

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397323/عدم-تأمین-بودجه-حمایت-پیام-رسان-های-بومی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com