کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمد علی الحوثی: آمریکا در یمن «گرسنگی» به راه انداخته است

29 تير 1398 ساعت 17:50

رئیس شورای عالی انقلاب یمن تأکید کرد، عربستان و امارات مجری سیاست‌های آمریکا هستند و این واشنگتن است که در یمن گرسنگی ایجاد کرده است.


به گزارش بلاغ،امروز (شنبه) صنعا شاهد برگزاری نشستی مشورتی (که چهار روز ادامه خواهد داشت) میان رؤسای بخش بهداشتی یمن از استان‌های مختلف این کشور بود.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در این نشست اعلام کرد: ائتلاف (متجاوز) بخش بهداشتی یمن را به اشکال مختلف هدف قرار می‌دهد و طرفی که در کشور گرسنگی به راه انداخته، آمریکاست.

وی تأکید کرد، عربستان سعودی و امارات به تنگ کردن محاصره مردم یمن در واقع دستورات آمریکا را اجرا می‌کنند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

در ماه جاری (تیرماه) یک مرکز حقوق بشری در گزارشی به بررسی خسارت‌های جانی و مالی ناشی از ۱۵۵۰ روز حمله ائتلاف سعودی به یمن پرداخت و اعلام کرد تاکنون بیش از ۴۱ هزار تن در این جنگ کشته شده‌‌اند و تعداد مجروحان به بالای ۲۵ هزار نفر رسیده است.

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» اعلام کرد، تعداد کشته‌شده‌های یمنی طی ۱۵۵۰ روز از تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور به ۴۱ هزار و ۱۵۷ تن رسیده است (جزئیات بیشتر).

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.


کد مطلب: 397304

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397304/محمد-علی-الحوثی-آمریکا-یمن-گرسنگی-راه-انداخته

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com