کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در راستای افزایش ارتقا ایمنی :

22 کیلومتر از جاده‌های مازندران روشن می‌شود

29 تير 1398 ساعت 18:00

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از عمليات احداث و بهره برداری روشنايي در جاده های این استان به طول 22 کیلومتر با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد ريال خبر داد.


اسمعیل فولادی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: مهمترین كاركرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق ، امكان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب ، تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

وی گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه ها بستگی به نوع آن و وضعیت کاربریهای اطراف راه و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان كرد: مازندران دارای اکوسیستم خاصی است و در بیشتر ماه‌های سال حتی در تابستان جاده‌های استان مه گیر بوده و لازم است تا از نعمت روشنایی بهره مند شوند.

این مسئول در ادامه به احداث روشنایی در محورهای کمربندی نوشهر-چالوس به طول 5/10 کیلومتر ، پلیس راه آزادمهر تا زیر آب به طول 5 کیلومتر، محور ساری-خزرآباد محدوده آکند و محور نشتارود – تنکابن محدوده تیل پرده سر و الکله به طول 4 کیلومتر ،و محور نور-چمستان بطول 5/2 کیلومتر جمعا به طول 22 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال اشاره کرد.

فولادی از آشکارسازی 35 نقطه پرحادثه استان در قالب احداث روشنایی نقطه ای خبر داد و افزود: ایمن سازی محورهای اصلی ، فرعی ، روستایی یكی از برنامه های مهم و اساسی این اداره كل بوده كه به جهت جلوگیری از بروز حوادث ناگوار جاده ای و حفظ جان مردم شریف در سفرها و رانندگی انجام می گیرد.

وب گفت: در حال حاضر بیش از ۳8۰ كیلومتر از راه های ارتباطی مازندران دارای روشنایی می باشند که نگهداری از این ظرفیت و همچنین نگهداری و هوشمندسازی تونلها نیز از برنامه راهداری استان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 397299

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397299/22-کیلومتر-جاده-های-مازندران-روشن-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com