کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم راه‌اندازی آموزشگاه تعلیم رانندگی ویژه معلولان

29 تير 1398 ساعت 12:20

عضو هیات مدیره جامعه معلولین سیستان و بلوچستان خواستار راه‌اندازی آموزشگاه تعلیم رانندگی ویژه معلولان در مراکز پر جمعیت استان و مناسب سازی محیط ادارات و پرداخت به موقع حق درمان معلولین استان شد.


به گزارش بلاغ،ابراهیم خاشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در زاهدان اظهار کرد: عدم تعریف قانون صریح برای حمایت از معلولین سبب شده تا معضلاتی از قبیل ایجاد نگرش منفی نسبت به این قشر در جامعه گسترش یابد.

وی افزود: جامعه کنونی ایران اسلامی باورهای لازم در خصوص کارایی و توانمندی های بالقوه معلولین را کسب نکرده و سبب شده تا نوعی آشفتگی فکری و نگرشی نسبت به جایگاه معلولین ایجاد شود‌.

خاشی با بیان اینکه سازمان ها و ارگان های کشور آنطور که باید ۳ درصد از سهمیه استخدامی خود را به معلولین اختصاص نداده اند گفت: طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولین سازمان ها و ارگان های کشور موظفند ۳ درصد از سهمیه استخدامی خود را به معلولین اختصاص دهند که متاسفانه این قانون به فراموشی سپرده شده است.

این معلول موفق با اشاره به نبود سازمانی مقتدر برای حمایت از معلولین در کشور افزود: سازمان دولتی که قانون؛ وظیفه حمایت از معلولین را به آن محول کرده بهزیستی است اما بصورت جدی به حقوق معلولین کشور رسیدگی نمی‌کند.

وی یادآورشد: زیرساخت های مبلمان شهری استان متناسب با نیاز معلولین طراحی نشده و مانعی در برابر نقش آفرینی و حضور معلولین در جامعه تلقی میشود.

خاشی در خصوص وجود برخی دیگر از مشکلات جامعه معلولین توضیحاتی ارائه داد و افزود: حق مستمری کنونی که توسط بهزیستی ارائه میشود جوابگوی مخارج ماهیانه یک معلول نیست و اغلب در دو مرحله پرداخت میشود.

وی افزود: در سطح استان هیچ سالن و فضایی برای فعالیت ورزشی معلولان تعریف نشده و انتظار میرود مسئولین مربوطه به موضوع و اهمیت ورزش معلولان توجه بیشتری داشته باشند.

عضو هیات مدیره جامعه معلولین سیستان و بلوچستان خواستار راه اندازی آموزشگاه تعلیم رانندگی ویژه معلولان در مراکز پر جمعیت استان ،تجهیز امکانات فیزیوتراپی های مستقر در بهزیستی های استان،توزیع به موقع لوازم بهداشتی،مناسب سازی محیط ادارات و پرداخت به موقع حق درمان معلولین استان شد.

ابراهیم خاشی یاد آورشد: موانع محیطی تنها عامل جلوگیری از شکوفایی استعداد و توانایی های معلولین است و اگر به نخبگان و تحصیلکردگان این قشر توجه شود قطعا میتوانند ظرفیت کاری و ابتکاری خود را به منصه ظهور برسانند.


کد مطلب: 397271

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397271/لزوم-راه-اندازی-آموزشگاه-تعلیم-رانندگی-ویژه-معلولان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com