کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ژاپن: سئول باید اعتماد را احیا کند

28 تير 1398 ساعت 22:40

یک مقام ژاپنی درباره تنش‌های موجود میان کشورش و کره‌جنوبی گفت که برای مذاکره میان طرفین، سئول باید اعتمادخدشه‌دار شده را احیا کند.


به گزارش بلاغ،ژاپن اعلام کرد که به منظور ایجاد شرایطی برای مذاکره درباره مسایل بازرگانی با کره‌جنوبی، سئول باید اعتماد را احیا کند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «جون ایواماتسو» رئیس بخش کنترل بازرگانی در وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن امروز در جریان کنفرانسی خبری گفت: «اگر روابط بر مبنای اعتماد احیا نشود، مذاکره درباره مدیریت بازرگانی و سیاست موردنظر دشوار خواهد بود.»

وی افزود: «ممنوعیت‌های صادراتی ژاپن در ماه جاری، قطعا هیچ تاثیری در زنجیره تولید جهانی ندارد.»

دهم تیرماه جاری بود که دولت کره جنوبی سفیر توکیو در سئول را به دلیل اختلافات دو کشور بر سر طرح ژاپن برای اعمال محدودیت‌های تجاری ضد کره جنوبی احضار کرد. امروز هم توکیو سفیر کره‌جنوبی را احضار کرد.

کره‌جنوبی ژاپن را متهم کرده است که از تجارت به عنوان عاملی در برابر حکم دادگاه استفاده می‌کند. ژاپن محدودیت‌ها بر صادرات فناوری برتر به کره‌جنوبی را تشدید کرده است. این اقدام می‌تواند بر تولیدات کره جنوبی از جمله ساخت تلفن‌همراه تاثیر منفی بگذارد.

سال ۱۹۶۵ معاهده‌ای دو جانبه میان کره‌جنوبی و ژاپن بسته شد که مفاد آن درباره استفاده ژاپنی‌ها از اسرای کره‌ای در کارخانه‌ها به‌صورت کار اجباری در خلال جنگ جهانی دوم بود. سال ۲۰۱۵ نیز مواردی از برداری جنسی به این معاهده افزوده شد. (جزئیات بیشتر)

 


کد مطلب: 397193

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397193/ژاپن-سئول-باید-اعتماد-احیا-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com