تاریخ انتشارجمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کد مطلب : ۳۹۷۱۹۲
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه و تجهیز دارالقرآن‌ها و تربیت نیروی انسانی متخصص در دستور کار قرار دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،علیرضا کاظمی ظهر امروز در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مسابقات قرآنی در تربیت قرآنی و شکوفایی استعدادها اظهار کرد: این نقش بر کسی پوشیده نیست.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش فر‌آ‌یندهای مختلفی دارد، عنوان کرد: این فرآیند از مدرسه، منطقه، استان و کشور طی می‌شود و مسابقات قرآنی بستری برای شکوفایی استعدادها است.

کاظمی انس و الفت دانش‌آموزان با قرآن را هدف مهم برگزاری مسابقات خواند و گفت: مسابقات قرآنی وسیله و ابزاری برای پیوند زدن دل‌های دانش‌آموزان و خانواده‌ها است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جریان‌سازی فرهنگی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی است، بیان کرد: امروز فضای شهر زنجان به عطر حضور دانش‌آموزان قرآنی معطر شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی فضای شهر را تغییر داده است، گفت: مردم از دیدن چهره‌های نمونه قرآنی، الگوهای حجاب و عفاف و نمونه دختر کامل از منظر قرآن لذت می‌برند.

کاظمی با اشاره به گردهمایی دانش‌آموزان نخبه قرآنی سراسر کشور گفت: دانش‌آموزان در این اردو تجربیات مختلف خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی چهره‌های برجسته قرآنی آشنا می‌شوند، بیان کرد: در این فرصت دانش‌آموزان از آخرین تولیدات و اثرات قرآنی آگاهی پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی را زمینه آشنایی فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف کشور فراهم می‌کند، بیان کرد: یکی از کارکردهای فرهنگی پنهان نیز به اشتراک گذاشتن فرهنگ‌ها و آگاهی از ظرفیت‌ها است.

کاظمی با اشاره به شرکت ۷.۵ میلیون دانش‌آموز در مراحل ابتدایی مسابقات قرآنی، تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموز می‌توانند جامعه را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهند.

 معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در معرض آموزه‌های قرآن قرار دادن دانش‌آموزانی که با قرآن ارتباط ندارند را یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش خواند و گفت: باید برای این دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به شرکت ۲ میلیون ۸۰۰ هزار دانش‌آموز طی سال گذشته در نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ عنوان کرد: حفظ موضوعی قرآن، کلاس‌های تفسیر، توسعه و تجهیز دارالقرآن‌ها و تربیت نیروی انسانی متخصص از دیگر برنامه‌های پیش روی آموزش و پرورش است.

کاظمی توسعه فعالیت‌های قرآنی در ابعاد مختلف نیازمند کار و منابع زیاد است، تصریح کرد: باید در زمینه تولید محتوا، تربیت مربی، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی و آموزش باید به نحو مطلوب برنامه‌ریزی شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴