کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هیچ دستگاهی حق مقاومت مقابل مصوبات شورای فرهنگ عمومی را ندارد

28 تير 1398 ساعت 20:50

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اسناد فاخری در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده که برخی از آنها با مقاومت‌هایی در بدنه اجرایی مواجه هستند در حالی که هیچ دستگاهی حق مقاومت مقابل آن را ندارد.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی ظهر امروز در  جمع فعالان دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه دانشگاه آزاد یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی کشور است اظهار کرد: هیچ یک از دانشگاه‌ها گستره دانشگاه آزاد اسلامی در کشور را ندارند بنابراین این مرکز یکی از مهمترین ظرفیت‌های آموزش عالی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی ایجاد دانشگاه آزاد به دلیل بکارگیری ظرفیت‌های مردمی ایجاد شد افزود: دانشگاه آزاد بخش جدی از نیازهای آموزشی کشور را پاسخ داده و اگر نبود، دانشگاه‌های دولتی توان پاسخگوی نیازهای جامعه را نداشتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه به دلیل دور شدن بخشی از مسؤولان دولتی و محدود شدن مدیریت آن در دست عده‌ای آسیب‌هایی تولید شد تصریح کرد: گاهی ستیز دولت‌ها با دانشگاه آزاد وجود داشت تا به مقطعی رسیدیم که تغییراتی رخ داد و فرصت‌هایی برای نظام ایجاد شده است.

وی در ادامه به نقش افراد تأثیرگذار در راهبری تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: افرادی که توانایی مدیریت و رهبری محیط را داشته باشند اندک هستند و افراد دیگر تابع این افراد می‌شوند به همین خاطر مسؤولیت تشکل‌ها و مدیران آن‌ها افزایش می‌یابد.

رستمی با بیان اینکه باید پس از پذیرفتن مسؤولیت با خداوند متعال بیشتر خلوت کرد تا خدای نکرده مسیر را اشتباه نرویم گفت: انجام کار برای رضای خدا و خدمت به خلق باید همیشه در صدر امور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تحقق اهداف فرهنگی نیاز به مداومت دارد که این در  امر مهم تربیتی در انسان وجود دارد، مسأله حجاب را نیز امری فرهنگی دانست و افزود: در مسیر کار فرهنگی باید کار ایجابی صورت گیرد و نباید در این راه خسته شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشجویان به دنبال حرکت به سمت اهداف انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد باشند تصریح کرد: باید در وجود تشکل‌های دانشجویی انقلابی اشراف و آگاهی ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن به دنبال مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی است ادامه داد: دشمن به دنبال ضریب دادن به حرکت‌هایی علیه حیا و حجاب در داخل کشور است که باید مراقب بود.

رستمی با بیان اینکه سبک زندگی ما تغییراتی کرده است خاطرنشان کرد: باید با مظاهر بدحجابی و دهن‌کجی به ارزش‌ها مقابله جدی و مداوم صورت گیرد، نباید در این حوزه خسته شد که خوشبختانه در دانشگاه آزاد و بین مدیران و بدنه آن، دغدغه ارزش‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از افرادی که در محیط دانشگاهی حضور دارند از نظر علمی یا ارزش‌های اسلامی و انقلابی شایسته نیستند اظهار کرد: وجود این افراد در کنار خیل عظیم اساتید مومن و معتقد پذیرفته نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه دانشجویان  در مواردی که با بی‌سوادی و یا رفتار غیر انقلابی اساتید مواجه می‌شوند به مسؤولان اطلاع دهند افزود: واگذاری مشکلات جامعه به نهادهای نظارتی و سازمان‌های موجود ممکن است در برخی موارد ناکارآمدی به دنبال داشته باشد اما وقتی دانشجویان در این زمینه ورود کردند، رویدادهای خوبی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان دفتر مقام معظم رهبری وظیفه حمایت از ارزش‌های انقلابی و اسلامی را دارند تصریح کرد: دانشجویان هرجا ناکارآمدی دیدند، به دفاتر نمایندگی اطلاع دهند.

رستمی با بیان اینکه هزینه فعالیت‌های فرهنگی نهاد در بودجه دانشگاهی دیده شده است ادامه داد: استفاده از بودجه عمومی کشور در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در برخی از دولت‌ها انجام می‌شود و در برخی از دولت‌ها یا اعتقادی وجود ندارد و یا با محدویت‌های مالی مواجهیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته و امسال تاکنون هیچ بودجه‌ای از نهاد به دفاتر نمایندگی تخصیص نیافته است، افتتاح دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌هایی که فاقد آن هستند را در اولویت کاری ما دانست و گفت: مصاحبه‌ها برای انتخاب مسؤولان نهاد و معاونان آغاز شده است و تأکید کردیم که از بهترین افراد انتخاب شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه با اشاره به اینکه اگر همراهی دولتمردان باشد شورای انقلاب فرهنگی به اهداف خود می‌رسد اظهار کرد: اسناد فاخری در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده که برخی از آنها با مقاومت‌هایی در بدنه اجرایی مواجه هستند در حالی که هیچ دستگاهی حق مقاومت مقابل آن را ندارد زیرا مقاومت در برابر آن به معنای مقاومت در برابر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر برنامه مفیدی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، مسؤولان دفتر نهاد نمایندگی رهبری باید از آن حمایت کنند افزود: حراست‌ها بازوی مشورتی هستند نه تصمیم‌گیر، بنابراین نباید مانعی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی شوند.

رستمی با اشاره به اینکه سهمیه ویژه‌ای برای دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد با مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده است تصریح کرد: پیگیری برای دیدار دانشجویان با رهبری را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که با تشکل‌های دانشجویی دیدار داشته باشند که همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت کار تشکلی است.


کد مطلب: 397182

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397182/هیچ-دستگاهی-حق-مقاومت-مقابل-مصوبات-شورای-فرهنگ-عمومی-ندارد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com