تاریخ انتشارجمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۳۹۷۱۵۳
امام جمعه شهر زیراب با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس، گفت: کشوری که خود را حامی حقوق بشر می‌داند از قاچاقچیان حمایت می‌کند و به قول رهبری، ما به دزدی آنها عادت داریم و استعمار انگلیس همیشه دزد بوده‌اند.
۰
plusresetminus
استعمار انگلیس همیشه دزد بوده‌اند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی، با اشاره به اهمیت نماز جمعه و با توجه به سخن پیامبر اسلام مبنی بر اینکه برای بهره‌مندی از ثواب حج در نماز جمعه شرکت کنید، افزود: هیچ چیزی جای رکعات نماز را نمی‌گیرد اما خداوند متعال دو خطبه نماز جمعه را به جای دو رکعت نماز ظهر جمعه قرار داده است.

وی یکی از مسائل دنیای امروز را مسئله حجاب زنان دانست و گفت: در زمان جاهلیت گذشته و مدرن زن ابزاری است در جهت برآورده‌سازی اهداف شوم اما شریعت اسلام به زن قیمت و ارزش داده و او را همچون مرواریدی می‌داند که باید در صدف حجاب محفوظ بماند.

امام جمعه شهر زیراب، با بیان اینکه عقد و ایجاد محرمیت میان زوجین در تمامی ادیان وجود دارد و تنها مختص دین اسلام نیست و عقد زوجین موجب حلال‌زاده بودن فرد است، افزود: اما به علت ولنگاری و برداشتن حجاب از سر زنان در غرب، کار به جایی رسیده است که حدود 50درصد از موالید در انگستان حرامزاده هستند.

رضایی با بیان اینکه امت اسلام و بویژه ایران تنها ملتی است که توانسته در مقابل ظلم ظالمان و استکبار جهانی بایستند و این معجزه تاریخ است، گفت: ما که در بطن این امر هستیم عظمت این کار را نمی‌بینیم اما تاریخ‌نویسان و تاریخ‌خوانان در آینده درک خواهند کرد و این مقاومت نتیجه مادر با ایمان و پدر با غیرت و جوانانی است که از دل این خانواده‌ها وارد جامعه شده و سرباز ولایت و وطن شدند و در مقابل همه قدرت‌های عالم سینه سپر کرده و سر خم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای بر این عقیده بودند که اگر جنگ شود، دیگر کسی به جنگ نمی‌رود، مدافعان حرم را اثباتی بر رد این مدعا دانست و افزود: بسیاری از جوانان ما برای دفاع از حرم اعلام آمادگی کرده‌اند و بسیاری از جوانان به دنبال واسطه‌ای بودند تا بتوانند به دفاع از حرم بروند.

امام جمعه شهر زیراب، با بیان اینکه بطن زن عرش خدا است و خداوند آن را مکان ظهور یک انسان قرار داده، بر لزوم حفظ حجاب تأکید کرد و افزود: حجاب دستور خداوند است و افتخار یک انسان در اطاعت از امر خداست و حتی پیامبران نیز مطیع محض فرمان خدا هستند.

رضایی با بیان اینکه حجاب هم برای زنان و هم مردان است، گفت: اما در این امر، حجاب زنان اهمیت بیشتری دارد و برای حفظ کیان خانواده و تربیت یک فرزند مفید در جامعه، زنان مکلف هستند که جاذبه‌های خود را به نامحرمان نشان ندهند و ارزش زن به رعایت حجاب است و حیف است که زنی چنان خود را حقیر سازد که خود را برای جامعه زینت دهد و محتاج نگاه انسان فاسد باشد.

وی با تأکید بر پیروی از ولایت فقیه و اینکه خلاف این امر ظلم به خون شهدا است؛ پیروزی کشور را مدیون رهبری پیامبرگونه امام و فرزند خلفش امام خامنه‌ای دانست و گفت: این امر ساده‌ای نیست که این همه انسان دلداده امام باشند و در محضر او، بی ‌اختیار اشک می‌ریختند.

امام جمعه شهر زیراب، با اشاره به سخت ترامپ مبنی بر برجامی دیگر و تعهد ایران به دوری کشور از مسائل هسته‌ای تا صد سال آینده و لغو تمام فعالیت موشکی‌اش، این حرف‌ها را دلیلی بر نادانی این شخص دانست و افزود: او اطلاع ندارد که ایران چه است و اکنون به کجا رسیده است.

رضایی با توجه به حرف برخی مبنی بر اینکه آلمان و ژاپن که پس از جنگ با خاک یکسان شده بودند، بسیار سریع پیشرفت کردند، گفت: ساختن یک کارخانه نهایت یک تا 5 سال به طول میانجامد اما برای ساخت یک انسان متخصص نیازمند چهل سال زمان هستیم و اکنون ایران به آن مرحله رسیده است و در بسیاری از حوزههای علمی ما دست بالا داریم.

وی با اشاره به سخن مسئول فناوری کشور، تلقین فرار مغزها از کشور را یک دروغ برشمرد و گفت: در گذشته 50 هزار دانشجو داشتیم و 12 هزار نخبه و اکنون 5 میلیون دانشجو داریم و فقط 5 هزار نفر آنها در خارج هستند که برخی از آنها نیز خواهان بازگشت به کشور هستند و اگر دولتمردان ما به خود آیند و از نیروهای جوان و متخصص بهره برند بسیاری از مشکلات که بواسطه تحریم ایجاد شده، حل خواهد شد و با چهل میلیون جوان ایرانی، عن قریب است که یک قدرت جهانی در جهان مطرح شود.

امام جمعه شهر زیراب، با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر مردمی بودن امام جمعه، گفت: امام جمعه پدر معنوی شهر است و در کنار حمایت همه جانبه از نیروهای ارزشی باید با همه افراد و اقشار ارتباط داشته و دفتر او به روی همه باز باشد.

رضایی با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس، گفت: کشوری که خود را حامی حقوق بشر می‌داند از قاچاقچیان حمایت می‌کند و به قول رهبری، ما به دزدی آنها عادت داریم و استعمار انگلیس همیشه دزد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه کشور ایران هر 12 بند برجام را عمل کرده اما آنها حتی به یک بند عمل نکرده‌اند، گفت: با این حال باز می‌گویند که ما پایبند به برجام باشیم و پیام ما این است که ما را به خیر شما امید نیست، شر نرسانید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴