کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمک 30 میلیون دلاری چین برای بازسازی جاده‌های بدخشان

28 تير 1398 ساعت 11:55

معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان گفت: چین برای بازسازی بخشی از جاده‌های بدخشان 30 میلیون دلار به این کشور کمک می‌کند.


به گزارش بلاغ،در دوشنبه، «سهراب میرزازاده» معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان در نشستی مطبوعاتی در مورد کمک بلاعوض چین به این کشور برای بازسازی بخشی از جاده‌های استان بدخشان خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر مذاکرات تاجیکستان و چین در خصوص ارائه کمک بلاعوض برای بازسازی بخشی از جاده «قلعه خمب» تا «روشان» استان بدخشان ادامه دارد.

میرزازاده افزود: در آینده نزدیک قرار است متخصصان چینی برای انجام مطالعات امکان سنجی اقتصادی این جاده به تاجیکستان سفر کنند.

بنابر صحبت‌های وی برای بازسازی این قطعه جاده 92 کیلومتری 30 میلیون دلار هزینه خواهد شد.

میرزازاده گفت: در این جاده قرار است 2 تونل احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.

همچنین طبق صحبت‌های میرزازاده در حال حاضر برای ساخت 18 پل جدید در مناطق مختلف استان بدخشان پیمانکار انتخاب می‌کنیم.

معاون وزارت حمل و نقل تاجیکستان در ادامه افزود: علاوه بر این کارهای تعمیر جاده‌های استان بدخشان از بودجه دولت انجام و وسایل نقلیه برای نگهداری جاده‌ها خریداری می‌شوند.

وی گفت: در سال‌های استقلال تقریبا تمام جاده‌هایی که شهر «دوشنبه» را به مناطق مختلف این کشور پیوند می‌دادند بازسازی و نوسازی شدند اما جاده‌های استان بدخشان که مرکز ناحیه «درواز» را به سایر مناطق این استان متصل می‌کند در وضعیت چندان خوبی قرار ندارند.

در همین حال، پروژه‌های بازرسی جاده‌های «قلعه خمبونج» (80 کیلومتر، 238 میلیون دلار)، «ونج – خاروغ» (163 کیلومتر، 200 میلیون دلار) سال‌های طولانی است که به عنوان طرح‌های اولویت‌دار در وزارت حمل و نقل تاجیکستان وجود دارند.


کد مطلب: 397116

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/397116/کمک-30-میلیون-دلاری-چین-بازسازی-جاده-های-بدخشان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com