کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سهم اندک گیلان از فضای مطالعاتی

26 تير 1398 ساعت 22:30

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به سهم اندک گیلان از فضای مطالعاتی گفت: کمبود فضای کتابخانه‌های عمومی موجود در رشت جوابگوی انتظارات و مراجعات مردم نیست.


به گزارش بلاغ،قدردانی از نقش بارز مجموعه کتابخانه های عمومی گیلان در پیگیری اتمام پروژه کتابخانه مرکزی

فاطمه تنهایی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان در جریان بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت از نقش بارز مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان به عنوان تنها بهره بردار پروژه کتابخانه مرکزی رشت در پیگیری اتمام این مجموعه قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت با بیان اینکه این پروژه در صورت تکمیل می‌تواند سهم عمده‌ای در رفع مشکلات در حوزه مطالعاتی استان گیلان ایفا کند، اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به عنوان تنها بهره‌بردار پروژه کتابخانه مرکزی رشت نقش بارز و سازنده‌ای داشته است.

فاطمه تنهایی با اشاره به وضعیت منابع مالی در سال جاری گفت: با اختصاص بودجه کافی به صورت پلکانی این پروژه استانی تکمیل و به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و مردم فرهنگ دوست گیلان اهدا شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این بازدید با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کشور سهم اندکی در تأمین فضای مطالعاتی دارد، اظهار کرد: کمبود فضای کتابخانه‌های عمومی موجود در رشت جوابگوی انتظارات و مراجعات مردم نیست.

پریسا کرمی با بیان اینکه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی برای هر متر مربع فضای کتابخانه مرکزی رشت در نظر دارد، گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه کلیه فضای کامل کتابخانه مرکزی در اختیار مراجعین و علاقمندان به مطالعه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این کتابخانه عمومی تصریح کرد: دارا بودن بخش‌هایی نظیر گویا و بریل، سالن‌های مطالعه اختصاصی برای پژوهشگران، سالن‌های مجزای مطالعه برای بانوان و آقایان، بخش مستقل کودک، نوجوان، بخش مجزای مرجع، امانت و مخازن کتاب و نیز سالن‌های اجتماعات و جلسات از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این مجموعه است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به فضای اندک این مجموعه در مقایسه با کتابخانه‌های مرکزی مشهد، اردبیل، یزد و دیگر شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: شهر رشت که روزگاری به عنوان شهر اولین‌ها و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران مطرح بوده و امروز بسیاری از افتخارات خود را مدیون وجود فرهیختگان این دیار است، می‌تواند با هم‌افزایی میان مسؤولان و دست اندرکاران صاحب مجموعه‌ای فرهنگی به نام کتابخانه عمومی مرکزی رشت شود، اما تکمیل این بنا در مقایسه با برخی از شهرها که پیشینه‌ای فرهنگی چون رشت ندارند سهم اندکی در رفع مشکلات در حوزه سرانه فضای مطالعه ایفا خواهد کرد.


کد مطلب: 396922

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396922/سهم-اندک-گیلان-فضای-مطالعاتی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com