تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۳۹۶۹۰۵
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات عمده بخش تولید است و اکنون مجلس می‌تواند این مشکل را حل کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،آرمان خالقی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به تحریم‌های دشمن اظهار کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و تولیدکنندگان در خط مقدم مقابله با این جنگ هستند.

وی با بیان اینکه مدیران کشور باید پشتیبان بخش تولید باشند ادامه داد: هر کسی در هر جایی که هست باید بداند که چه کاری باید در جنگ اقتصادی انجام بدهد، اکنون در شرایط ویژه قرار دادیم و باید از بروکراسی خارج شویم، باید تولیدکننده در مراجعه به دستگاه‌های دولتی با پنجره واحد مواجه شده و کار او در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: نتوانستیم در زمینه سرمایه گذاری و تولید به رتبه ای که در شان کشورمان هست، برسیم. تکلیف قانونی است که در زمینه تصمیمات اقتصادی از افراد ذی نفع سوال شود، اما به این قانون عمل نمی‌شود و مدیران باید از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه خودداری کنند.

خالقی چابک سازی ارکان دولت و نهادهای اجرایی را ضروری دانست و تصریح کرد: بدون این اقدام نمی‌توانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه  با بروکراسی نمی‌توان کشور را حرکت داد ادامه داد: مجلس باید به وظیفه نظارتی خود بپردازد. مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات عمده بخش تولید است و اکنون مجلس می‌تواند که این مشکل را حل کند. مالیات بر ارزش افزوده یک قانون مترقی است، اما باید این مالیات از مصرف کننده نهایی و نه تولیدکننده اخذ شود.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: قوه قضائیه باید تسریع در رسیدگی به دعاوی و تشکیل دادگاه‌های ویژه اقتصادی را در دستور کار قرار بدهد.

خالقی با اشاره به وظیفه بخش تولید اظهار کرد: باید واحدهای تولیدی بزرگ همچون لوکوموتیو، کمکی برای واحدهای تولیدی کوچک در شرایط کنونی باشد.

وی ادامه داد: مردم در زمان کنونی وظیفه دارند از تولید داخل و کالای ایرانی حمایت کنند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷