تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۳۹۶۸۹۲
وزیر امور خارجه آمریکا از تحریم شماری از نظامیان ارشد میانمار از جمله فرمانده ارتش این کشور خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،آمریکا فرمانده ارتش و شماری از سران نظامی میانمار را تحریم کرد.

بنابر گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از اعمال تحریم علیه «مین آنگ هلینگ» فرمانده ارتش میانمار خبر داد.«سو وین» معاون فرمانده ارتش و دو نفر دیگر از فرماندهان و خانواده‌های آنان دیگر افرادی هستند که در فهرست تحریمی آمریکا قرار دارند. این اقدام شدیدترین اقدام واشنگتن در پاسخ به کشتار روهینگیا در میانمار (برمه) محسوب می‌شود.

این تحریم به دلیل کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا بدون روند دادرسی اعمال می‌شود و به این ترتیب این افراد نمی‌توانند وارد خاک ایالات متحده آمریکا شوند.

پامپئو در بیانیه‌ای به این منظور اعلام کرد: «ما از این نگرانیم که دولت برمه هیچ اقدامی را در زمینه پذیرش مسئولیت در برابر نقض حقوق‌بشر و آزارهای صورت گرفته انجام نداده است و همچنان گزارش‌هایی درباره نقض حقوق‌بشر به وسیله نظامیان برمه‌ای و آزارو اذیت در این کشور منتشر می‌شود.»

وی گفت که اقدام اخیر مین آنگ هلینگ مبنی بر فرمان به آزادی سربازانی که در کشتار دهکده «این‌دین» در جریان پاکسازی قومی سال ۲۰۱۷ نقش داشتند، یکی از نمونه‌های فاحش در تداوم چنین وضعیتی و فقدان مسئولیت‌پذیری ارتش و سران ارشد آن است.

پامپئو افزود: «فرمانده ارتش، این افراد را با گذشت چند ماه از زندان آزاد کرد و این در حالی است که روزنامه‌نگارانی که درباره کشتار در این روستا به جهانیان اطلاع دادند، بیش از ۵۰۰ روز زندانی بودند.»

در پی سرکوب‌ها در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۳۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش گریختند. بازرسان سازمان ملل گفته‌اند که اقدامات میانمار اعم از کشتار جمعی، تجاوز، آتش‌سوزی گسترده و اعدام با هدف نسل‌کشی صورت گرفته‌ است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴