کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ریسک صادرات به عراق و افغانستان کاهش می یابد

26 تير 1398 ساعت 15:40

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به حمایت از صادرکنندگان گفت: در راستای کاهش ریسک تجاری و سیاسی صادرکنندگان به عراق و افغانستان این صندوق دفاتر خود را در دو کشور مذکور به زودی راه اندازی می کند.


به گزارش بلاغ،افروز بهرامی در گفت وگو با خبرنگار  با بیان اینکه عملکرد صندوق صادرات ایران  در 3 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  103درصد رشد داشته است، گفت: صندوق ضمانت صادرات تمام تلاش خود را انجام داده تا در شرایط تحریم خدمات متنوع تری را به صادرکنندگان ارائه دهد بطوری در حوزه بازار سرمایه هم وارد شده ایم و برای تامین مالی صادرات اقدامات موثری انجام می دهیم. 

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه دفتر این صندوق تا 2 هفته دیگر در عراق افتتاح می شود و بعد از آن دفتر افغانستان راه اندازی خواهد شد، بیان داشت: ورود صندوق ضمانت صادرات ایران به بازار سرمایه در حوزه تامین منابع مالی و سرمایه در گردش بنگاه های صادراتی است که این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاده است. 

وی بیان داشت: قطعا تاسیس دفاتر صندوق ضمانت صادرات در بازارهایی مثل عراق و افغانستان در افزایش صادرات غیر نفتی موثر است زیرا یکی از مشکلات صادرکنندگان بخصوص صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ریسک تجاری و سیاسی صادرات بوده است. 

بهرامی اظهار داشت: بنابراین برای کاهش این ریسک ها صندوق ضمانت صادرات ایران با اعتبارسنجی شعبات خود را در کشورهای عراق و افغانستان ایجاد می کند که قطعا اثرات مفید آن آشکار می شود.


کد مطلب: 396879

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396879/ریسک-صادرات-عراق-افغانستان-کاهش-می-یابد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com