کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هیچ اقدام عملی در راستای تفاهم‌نامه میان علوم و فنون دریایی با دانشگاه بصره برداشته نشد

26 تير 1398 ساعت 11:35

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق گفت: با وجود اینکه میان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه استان بصره تفاهم‌نامه همکاری مشترک انعقاد شده اما متاسفانه هیچ اقدام عملی در این رابطه صورت نگرفته است.


به گزارش بلاغ، احمد سیاهپوش شب گذشته در آئین معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: ۹۵ درصد از مردم بصره را شیعیان تشکیل می‌دهند و روزانه سه پرواز از استان بصره به ایران انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: عراق یکی از کشورهای مهم و استراتژیک منطقه به حساب می‌آید و استان بصره پایتخت اقتصادی این کشور است که روزانه سه میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و این مسئله ظرفیت خوبی برای ارتباط با آن است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق گفت: گسترش مبادلات فرهنگی، علمی و دانشگاهی میان استان بصره و شهر خرمشهر مورد تاکید است.

وی افزود: در بصره ۱۸ دانشگاه فعال است و نیمی از پزشکان کشور عراق از دانشگاه‌های استان بصره فارغ‌التحصیل شده‌اند.

سیاهپوش عنوان کرد: با وجود اینکه میان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه استان بصره تفاهم‌نامه همکاری مشترک انعقاد شده اما متاسفانه هیچ اقدام عملی در این رابطه صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: اساتید دانشگاه‌های ایران به ویژه استان خوزستان در نشست‌های مشترک با طرف عراقی حضور پیدا کنند تا علاوه بر اینکه مبادله علمی و پژوهشی انجام بگیرد، مسایل و مشکلات علمی و دانشگاهی هر دو طرف نیز بررسی شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق گفت: با توجه به تحریم و شرایط اقتصادی هر کشور جا دارد که تمام اقشار مختلف اقتصادی به ویژه دانشجویان به کمک هم برای رونق اقتصادی کشور تلاش کنند تا منویات رهبر معظم انقلاب در بخش اقتصادی تحقق پیدا کند.


کد مطلب: 396842

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396842/هیچ-اقدام-عملی-راستای-تفاهم-نامه-میان-علوم-فنون-دریایی-دانشگاه-بصره-برداشته-نشد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com