تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد مطلب : ۳۹۶۷۹۹
پس از 9 ماه انتظار، رئیس‌جدید فدراسیون کشتی امروز معرفی می‌شود. تا عصر روز گذشته علیرضا دبیر و حمید بنی‌تمیم بیشترین شانس را برای نشستن روی صندلی ریاست دارا بودند.
۰
plusresetminus
پایان 9 ماه بلاتکلیفی ورزش اول ایران رقابت دبیر و بنی تمیم برای رسیدن به صندلی ریاست
به گزارش بلاغ، سرانجام پس از ماه‌ها انتظار، رئیس‌جدید فدراسیون کشتی امروز معرفی می‌شود. 9 ماه قبل بود که رسول خادم از سمت ریاست فدراسیون کشتی استعفا داد ، با کناره‌گیری او بنی تمیم و سپس بهروز نعمتی سرپرست شدند. حالا قرار است با برگزاری انتخابات در سالن قاسم فارسی رئیس‌جدید کشتی برای 4 سال آینده معرفی شود.

در اسفندماه سال گذشته 21 نفر برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی ثبت‌نام کردند که در میان آنها چهره‌های شاخصی همچون علیرضا حیدری، امیررضا خادم، عباس جدیدی، علیرضا دبیر ، مجید خدایی و حمید بنی‌تمیم نیز حضور داشتند اما در نهایت از این تعداد تنها 6 کاندیدا توسط مراجع ذی‌صلاح برای حضور در انتخابات تایید نهایی شدند.

سید اصغر آزوره، جاسم امیری، حمید بنی تمیم، علی اکبر جیره سرایی بازار کرد، محمدرضا صالحی و عبدالمهدی نصیرزاده ۶ کاندیدایی بودند که روز شنبه برای حضور در انتخابات تایید شدند اما در این میان خبری از وضعیت امیر رضا خادم، علیرضا دبیر و عباس جدیدی نبود.

ولی سرانجام پس از حرف و حدیث‌های زیاد سه شنبه شب و در فاصله کمتر از ۲ روز تا برگزاری انتخابات، فدراسیون کشتی از صدور مجوز برای حضور علیرضا دبیر در انتخابات خبر داد تا با اضافه شدن نام وی در انتظار برگزاری انتخابات با حضور ۷ کاندیدای نهایی باشیم.

با این خبر انتخابات از تک قطبی بودن خارج شد، طبیعتاً حالا حمید بنی تمیم که تا پیش از صدور مجوز برای دبیر به عنوان مدعی اصلی انتخابات خوانده می‌شد، حریف سرسخت و نامداری را پیش رو دارد که همین رقابت می‌تواند برای اهالی کشتی بسیار جذاب و سرنوشت ساز باشد.

هرچند تا زمان برگزاری انتخابات پیش‌بینی اینکه چه کسی رئیس‌می‌شود دشوار است اما خبرهای دریافتی از کشتی حکایت از آن دارد که اگر دبیر مشکلی برای حضور در انتخابات نداشته باشد، کفه ترازو به سمت او سنگینی می‌کند.

از سویی دیگر بسیاری از اهالی کشتی نیز معتقد بودند عدم حضور چهره‌های نامدار در انتخابات کشتی، می‌تواند بر سطح کیفی مجمع تاثیر منفی داشته باشد ولی حالا با صدور مجوز علیرضا دبیر و حضورش در انتخابات، می‌توان سطح کیفی مجمع را بسیار فراتر از قبل دانست.

هر چند هنوز وضعیت امیررضا خادم و عباس جدیدی برای حضور در انتخابات مشخص نیست و این دو قهرمان همچنان در لیست رد صلاحیت شده‌ها قرار دارند، اما حضور این دو چهره گوش‌شکسته هم می‌توانست بر وزن و کیفیت مجمع انتخابات بیفزاید.

ابهام در تایید صلاحیت
اما ماجرای تایید صلاحیت یا صدور مجوز برای حضور دبیر در انتخابات فدراسیون کشتی دیروز حسابی خبرساز شد. دوشنبه شب کانال خبری فدراسیون کشتی در مطلبی اعلام کرد که صلاحیت علیرضا دبیر برای حضور در انتخابات این فدراسیون احراز شده است اما پس از دقایقی با اصلاح این خبر، نوشت که دبیر مجوز حضور در انتخابات را گرفته است.
عصر روز گذشته شایان ولی، معاون حراست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سؤالی در رابطه با تایید دیر هنگام و امکان حضور علیرضا دبیر در انتخابات فدراسیون کشتی گفت: تاکنون هیچ‌گونه مکاتبه‌ جدیدی در رابطه با تایید صلاحیت علیرضا دبیر از سوی نهادهای ذی‌صلاح به حراست وزارت ورزش واصل نشده است.
وی درباره خبر منتشره از سوی سایت فدراسیون کشتی نیز گفت: اعلام اسامی افراد با‌اشاره به تایید و رد صلاحیت آنها موجب خدشه به ابرو و حیثت افراد و خلاف اخلاق بوده است و حسب اعلام مراجع نظارتی، موضوع توسط حراست وزارت ورزش پیگیری خواهد شد.
این صحبت‌های معاون حراست وزارت ورزش و جوانان در شرایطی مطرح می‌شود که بهروز نعمتی سرپرست فدراسیون کشتی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا درباره تایید صلاحیت علیرضا دبیر گفته بود: وزیر ورزش به بنده اعلام کرد مشکل دبیر برای حضور در انتخابات حل شده و ما نیز پس از اعلام وزیر، خبر آن را بر روی سایت فدراسیون قرار دادیم.
وقتی این دو اظهار نظر را کنار یکدیگر می‌گذاریم به این نکته می‌رسیم که احتمالا دبیر با اختیار وزیر ورزش در انتخابات کشتی حاضر شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما