کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره تامین اجتماعی رامسر:

40 هزار رامسری بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند/ لزوم توجه ویژه کارفرمایان نسبت به بیمه کارگران

26 تير 1398 ساعت 9:00

رئیس اداره تامین اجتماعی رامسر گفت: 17 هزار نفر بیمه شده اصلی در رامسر داریم که به همراه خانواده هایشان حدود 40 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.


حسینعلی نیکان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در کشور بیش از ۱۴ میلیون نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی و ۳ میلیون نفر مستمری بگیر این سازمان وجود دارد که با آمار خانواده ها آماری حدود ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی از لحاظ گردش مالی، درآمدها و هزینه ها ۲۵ درصد گردش مالی کشور را از آن خود کرده است.

رئیس اداره تامین اجتماعی رامسر بیان کرد: ماموریت اصلی این سازمان که یک نهاد عمومی غیر دولتی با اولویت اجتماعی و اقتصادی است در گستره عمومی ارائه دهنده حمایت های قانونی تامین اجتماعی مبنی بر اصول بیمه های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی سازمانی است که با حق الناس مردم طرف است و همانند سازمان های همچون بهزیستی و یا کمیته امداد که بودجه آنان از بیت المال و اعتبارات ملی و استانی استفاده می کنند تامین اجتماعی به نسبت حق بیمه دریافت شده از سوی کارفرمایان و اشخاص خدمات ارائه می دهد.

وی با اشاره به 3 موضوع مهم در تامین اجتماعی یادآور شد: 3 موضوع در سازمان تامین اجتماعی مهم است که بازنشستگی و از کار افتادگی و فوتی است که بیمه تامین اجتماعی با این اتفاقات خدمات خود را ارائه می دهد.

نیکان در ادامه تاکید کرد: کارفرمایان باید متعهد باشند تا کارگران زحمتکش کار مورد نظرشان را بیمه کنند زیرا به طور طبیعی کارگران پس از سال ها از کار کردن کنار گذاشته می شوند و باید از خدمات تامین اجتماعی و حقوق های بازنشستگی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سازمان موضوع درمان تامین اجتماعی هم دنبال می شود اظهار کرد: اماکنی همانند درمانگاه ها و بیمارستان ها نیز در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و بیمه شدگان می توانند با در اختیار داشتن دفترچه به طور رایگان خدمات درمانی را دریافت کنند.

وی افزود: در همین رابطه موضوع قرارداد با برخی پزشکان برای ارائه خدمات نیز در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است.

رئیس اداره تامین اجتماعی رامسر خاطر نشان کرد: 10 واحد خدمات اداری در اداره تامین اجتماعی هستند که در شهرستان رامسر مشغول به فعالیت و خدمات رسانی به مردم هستند.

وی در پایان با بیان اینکه در رامسر 17 هزار نفر بیمه شده اصلی داریم گفت: در تلاش هستیم تا پرونده این بیمه شدگان را به صورت الکترونیکی ثبت کنیم و همچنین خدمات الکترونیکی هم در دستور کار است که شهروندان بتوانند به صورت اینترنتی کارهای خود را انجام دهند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 396777

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/396777/40-هزار-رامسری-بیمه-شده-تامین-اجتماعی-هستند-لزوم-توجه-ویژه-کارفرمایان-نسبت-بیمه-کارگران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com